سلامت نیوز : مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: 79 هزار خرمشهری در طرح سنجش سلامت ایرانیان جامعه هدف هستند.فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح سنجش ایرانیان در خرمشهر نیز در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح افراد بالای 30 به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده‌اند که در طول اجرای این برنامه می‌توانند با مراجعه به مراکز و خانه‌های بهداشت میزان فشار خون، قد و وزن خود را اندازه‌گیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: این طرح با همکاری پرستاران در همه مراکز شهرستان در حال اجراست و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

بهشتی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال هفته سلامت فشار خون را جدی بگیریم بود و از طرفی بیماری فشار خون و چاقی جزو بیماری‌های پنهان محسوب می‌شوند این طرح ملی در برنامه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این دو بیماری می‌تواند سبب بروز بیماری‌های مختلف و خطرناکی از جمله بیماری‌های قلبی و سکته مغزی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خاطرنشان‌ کرد: بنابراین آگاهی از وضعیت فشار خون و همچنین قد و وزن از اهمیت خاصی برخوردار است.

بهشتی افزود: در خرمشهر جامعه هدف شامل افراد بالای 30 سال بیش از 79 هزار نفر است.در حال حاضر 13 مرکز و 21 خانه بهداشت به همراه بیمارستان ولی‌عصر(عج) مجری طرح سنجش سلامت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان با بیان اینکه همه مراحل این طرح به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: از افرادی که در جامعه هدف قرار دارند می‌خواهیم تا با به همراه داشتن کارت ملی به مراکز و خانه‌های بهداشت مراجعه از میزان فشار خون، قد و وزن خود اطلاع یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha