دولت آمریكا در صدد است كه در آینده‌ای نزدیك، كمك هزینه‌های مربوط به شیمی درمانی برای مهاجران غیر قانونی به این كشور را لغو كند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم دولت آمریكا بلافاصله خشم مقامات پزشكی و بیمارستانی در آمریكا را برانگیخت.

رییس اتحادیه بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی درمانی آمریكا در واكنش به این تصمیم دولت اظهار كرده است كه بیمارستان‌ها در هر صورت به درمان مهاجران غیر قانونی ادامه خواهند داد.

موضوع خدمات درمانی در آمریكا همواره یكی از بحث‌ برانگیزترین موضوعات در سیاست داخلی این كشور بوده است. وضعیت ارایه خدمات پزشكی به ویژه به مهاجران در این كشور بسیار تاسف برانگیز بوده است.

اگر چه كمك‌های درمانی دولتی تحت عنوان "خدمات پزشكی" در این كشور به بیماران ارایه می‌شود، اما مهاجران غیر قانونی تنها در موارد ضروری و در صورت ابتلا به برخی بیماری‌های خاص حق استفاده از این امكانات را خواهند داشت.

این در حالی است كه دولت واشنگتن ادعا كرده است كه سرطان جزء بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شود.

هیلاری كلینتون به عنوان یكی از نامزدهای ریاست جمهوری در ‌آمریكا، در واكنش به این تصمیم اظهار داشته است كه سیاست بهداشت و درمان را در صدر برنامه‌های انتخاباتی خود قرار خواهد داد.

نماینده دولت فدرال نیویورك نیز در نامه‌ای اعتراض‌آمیز نسبت به این تصمیم اظهار كرده است: ما در هر صورت با این تصمیم مقابله خواهیم كرد. این وظیفه پزشكان است كه در مورد ضرورت شیمی درمانی برای برخی بیماری‌ها تصمیم‌گیری كنند نه نمایندگان پارلمان.

انجمن مبارزه با سرطان سینه در آمریكا با اشاره به ارایه خدمات رایگان و مناسب به بیمارانی كه مبتلا به سرطان سینه هستند،‌ گفت: فراهم كردن شرایط برای ابتلای زنان به سرطان سینه از طریق ایجاد موانع در راه درمان ‌آن، یك سیاست وحشیانه است.

این تصمیم دولت بوش به ویژه از آن جایی بحث برانگیز بوده است كه هزینه‌های درمانی اختصاص یافته به خارجی‌ها در مورد بیماران خاص بسیار ناچیز بوده است.

نتیجه مطالعاتی كه در كالیفرنیای شمالی صورت گرفته، نشان داده است كه هزینه‌های درمانی و خدماتی بین سال‌های 2001 تا 2004 كمتر از یك درصد از بودجه كل كشور را شامل می‌شده است.

از دولت آمریكا هم‌چنین به دلیل قوانین سخت و دست و پا گیری كه برای درمان نوزادان متولد شده از مادران خارجی در نظر گرفته،‌ به شدت انتقاد شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha