شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 73428

سلامت نیوز : آزمایش‌ها نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند نوزادان آنها در سنین بالا، بیشتر مستعد ابتلا به «اختلال دوقطبی» خواهند بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان مرکز درمانی دانشگاه کلمبیا اعلام کردند: بر اساس مطالعه‌ای بر روی 814 زن مشخص شد که ویروس آنفلوآنزا خطر ابتلا به اختلال دوقطبی را چهار برابر افزایش می‌دهد.

پزشکان کلمبیایی با تاکید بر این که به طور کلی ارتباط این دو عامل با یکدیگر در سطح پایینی است، بیان کردند: نتیجه این بررسی، تاییدی بر یافته‌های مشابه پیشین مبنی بر ارتباط بین آنفلوانزا و اختلال روانی شیزوفرنی (جنون جوانی) است.

اختلال دوقطبی که می‌تواند ماه‌ها به طول انجامد، حالت‌هایی متناوب از طیف افسردگی و ناامیدی و نیز احساس شادی و بیش‌فعالی را در فرد ایجاد می‌کند.

متخصصان همچنین در این مطالعه افرادی دیگری را که در اوایل دهه 1960 میلادی متولد شده بودند،‌ بررسی کرده و دریافتند: ابتلا به اختلال دوقطبی در افرادی که مادرانشان در دوران بارداری به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، چهار برابر بیشتر است.

پزشکان در این مطالعه اظهار داشتند: ابتلای مادر به ویروس آنفلوآنزا در دوران بارداری، 4-3 درصد احتمال بروز اختلال دوقطبی را در نوزاد افزایش می‌دهد.

«آلن براون» از متخصصان اصلی در این مطالعه نیز گفت:‌ در بیشتر کشورها به زنان باردار توصیه می‌شود تا در این دوران واکسن فصلی آنفلوآنزا را تزریق کنند تا احتمال ابتلا به آنفلوآنزا را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha