عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نسبت به عدم کنترل بازار از سوی دولت و افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی و هزینه های سنگین خدمات درمانی انتقاد کرد.

نارضایتی مردم از دریافت خدمات نامطلوب در مراکز درمانی دولتی

دکتر عابد فتاحی در گفتگو با مهر، مشکلات مردم را فراتر از افزایش قیمت دارو دانست و افزود: اگر دولت بخواهد بیش از این چشم های خود را بر روی عوامل تعیین کننده قیمت بازار ببندد، باید منتظر عواقب ناگوار آن باشیم.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی، درمان باید برای مردم رایگان باشد که این امر هیچگاه در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته و همواره مردم مجبور بوده اند هزینه های سنگینی را بابت خدمات درمانی پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به رغم اینکه اغلب مراکز درمانی با بیمه ها قرارداد دارند اما خدماتی که ارائه می شود، نتوانسته رضایت بیمه شدگان را جلب کند.

فتاحی با اشاره به غیر واقعی بودن سرانه درمان در کشور، گفت: مراکز درمانی خصوصی نیز حاضر به عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر نیستند و با این اوصاف مردم باید به خدمات نامطلوب مراکز درمانی دولتی رضایت دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متاسفانه بیش از 70 درصد هزینه های درمانی بر دوش مردم است و دولت، تنها 30 درصد هزینه ها را پرداخت می کند و به طور حتم با چنین وضعیتی نمی توان انتظار رضایت مندی مردم از خدمات درمانی بیمه ای را داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha