سلامت نیوز-داشتن سابقه ای از میگرن بدون "اورا" با ایجاد پارگی خود به خودی شریان‌های گردنی ارتباط دارد چرا كه پارگی خونی علت شایع استروك در افراد جوان است.

پارگی عروق خونی علت اصلی استوك در افراد جوان است
دكتر شهرام دبیری اسكوئی دكترای پزشكی هسته ای در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در مطالعاتی كه SCAD یا همان شریان‌های گردنی با میگرن مورد بررسی قرار داده مشخص شد، برای شفاف كردن بیشتر این 2 بیماری آزمایشی بر روی 72 بیمار مبتلا به بیماری SCAD شریان‌های گردنی و 72 بیمار مبتلا به استروك در اثر علل دیگر و 72 بیمار بدون استروك انجام داده‌ایم كه 60 درصد بیماران مبتلا به SCAD سابقه‌ای از میگرن داشتند.
وی تصریح كرد: در مقابل فقط 30 درصد بیماران مبتلا به دیگر علل استروك و 18 درصد بیماران فاقد استروك سابقه‌ای از میگرن داشتند هم چنین سابقه خانوادگی میگرن با SCAD ارتباط داشت.
دكتر دبیری اسكویی تصریح كرد: ارتباط میگرن و SCAD بیشتر ناشی از میگرن بدون اورا بود، میگرن‌ همراه با اورا در میان افراد مبتلا به SCAD نسبت به 2 گروه دیگر شیوع بیشتری نداشت.
وی یادآور شد؛ اوراها علادم غیر دردی هستند كه می‌توانند همراه با میگرن دیده شود مانند جرقه‌های نور قبل از شروع سر درد و دلیلی را كه پزشكان برای این ارتباط تصور می‌كنند این است كه ممكن است یك اختلال ژنرالیزه عروق خونی مسئول میگرن و SCAD باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha