سلامت نیوز-اورولوژیست‌های ایران پنچشنبه 3 اسفند ماه امسال به مناسب روز سلامت مردان، مردان 25 تا 60 سال كشور را به طور رایگان ویزیت می‌كنند.

اورولوژیست‌های ایران 3 اسفند مردان را رایگان ویزیت می‌كنند
محمد اسماعیل مطلق، مدیر كل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت امروز در نشستی به مناسب روز" سلامت مردان" در محل انجمن اورولوژی ایران گفت: این طرح با برنامه ریزی و هماهنگی اداره میانسالان دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت و انجمن اورولوژی ایران برای اولین بار در كشور و به منظور آگاه كردن مردان از بیماریهای خاموش آنان اجرا می شود.
وی ادامه داد: شناسایی بیماریهای مردان در این مرحله محدود به بیماریهای كلیه، مجاری ادار، مثانه و جنسی می‌شود اما این كار زمینه‌ای است برای كارهای بزرگتر و جامعتر در سالهای آینده، كه می‌تواند موجب بالارفتن سطح آگاهی مردان و توجه بیشتر به پیشگیری از بیمارهای خاموش آنان بشود.
وی اضافه كرد:‌ در این مرحله اورولوژیستهای ایران یكبار ویزیت بیماران را تعهد كرده اند و در كنار آن در صورت لزوم یك یا دو آزمایش و اگر ضرورت داشته باید یك مورد تصویربرداری هم تجویز می‌شود و پس از آن در صورت شناسایی بیماری پیگیریهای بعدی درمان به عهده شخص بیمار است كه به كمك بیمه ها دنبال می شود.
مطلق گفت: شایعترین بیماریهای اورولوژی مردان سرطان پروستات و مثانه است كه در صورتی كه به موقع شناسایی شوند درمان آنها امكانپذیر است در غیر این صورت خطرات زیادی سلامت مردان را تهدید می‌كند.
وی افزود: در مورد بیماریهای دستگاه ادراری و جنسی مردان و اینكه كدام یك از این بیماریها در مردان شایعتر است فعلا آمار دقیقی در دست نیست.
سید جلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی ایران نیز در این نشست گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح داوطلبانه بالا بردن سطح آگاهی مردان و حساس كردن آنها نسبت به سلامت دستگاه دفع ادراری و جنسی آنهاست.
وی اضافه كرد: برای اجرای این طرح 750 متخصص اورولوژیست در سراسر كشور در مطبها و درمانگاهها و 160 دستیار ارورلوژی در كلینیكهای اورولوژی بیمارستانهای آموزشی به طور رایگان مردان را ویزیت می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha