سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از صدور کارت یارانه‌ی دارو برای بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

دکتر «قباد محمدی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو برای کاهش فشار بر روی بیماران صعب‌العلاج نسبت به صدور کارت یارانه دارو برای آنها اقدام کرده است.

محمدی با بیان این‌که هم‌اکنون به هر بیمار صعب‌العلاج و سرطانی سالانه تا سقف شش میلیون تومان یارانه دارو پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از این پس با صدور کارت، مبلغ یارانه دارو به حساب آنها واریز می‌شود.

به گفته‌ی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تا پیش از صدور این کارت‌ها، دارو با یارانه وارد می‌شد و این داروها را برخی افراد با دفترچه تهیه کرده و در بازار آزاد می‌فروختند که برای جلوگیری از این مساله از این پس، کارت‌های یارانه دارو برای بیماران خاص صادر می‌شود.

وی افزود: مبلغ عمده‌ی قیمت‌های داروی این بیماران با داشتن این کارت‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود که این مبلغ هنوز اعلام نشده است.

به گفته‌ی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هم‌اکنون این کارت‌ها تنها برای بیماران پیوند کلیه صادر شده است و صدور کارت برای بقیه‌ی بیماران نیز تا دو ماه آینده توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی یادآور شد: صدور کارت یارانه‌ی دارو برای بیماران خاص هم‌اکنون به صورت پایلوت در دو استان آذربایجان‌غربی و یزد انجام شده است که پس از این صدور کارت برای بقیه‌ی استان‌ها تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha