سلامت نیوز : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست از بررسی مجدد این لایحه در مجلس خبر داد.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با پانا، با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست بررسی شد که شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد که ایرادات مرتفع شد و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد که باز هم یک ایراد اساسی به لایحه گرفته شد و در نهایت قرار شد بازهم مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده شیروان مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان هفته گذشته مجددا ایرادی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی ‌سرپرست وارد دانست و آن را به مجلس بازگرداند به همین دلیل این لایحه در مجلس مورد بررسی نهایی قرار می گیرد.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ایراد شورای نگهبان به این لایحه آمده است که باید نام و نام خانوادگی والدین اصلی کودک و نوجوان در شناسنامه درج شود. اما ما اعتقاد داریم که این امر رغبت افراد را برای درخواست فرزندآوری کم می کند.
وی تصریح کرد: البته مخالفت نمایندگان شورای نگهبان در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست از لحاظ شرعی صحیح است اما ما اعتقاد داریم که با این شرایط تقاضا برای فرزندخواندگی کاهش پیدا می کند.
عزیزی درخصوص زمان اجرایی شدن این لایحه نیز به پانا گفت: پس از رفع این ایراد، لایحه برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید این نهاد از سوی دستگاه ها قابلیت اجرایی شدن پیدا می کند.
تصویب نهایی و اجرایی شدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست زمینه فرزندخواندگی تعداد بیشتری از کودکان تحت پوشش بهزیستی را فراهم می کند و همچنین کودکان بد سرپرست نیز از این پس می توانند به خانواده های واجد شرایط واگذار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha