سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بخش درمان وزارت بهداشت حداقل با ۱۹۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه است،بیمه‌ها ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بیمارستانها بدهی معوقه دارند و هنوز نگرانی‌ها از کمبود جدی اعتبارات بخش درمان بر طرف نشده است.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت موضوع کسری اعتبار بیمارستانها و مطالبات معوقه آنها از بیمه‌ها مطرح شد و قرار شد در دولت پیگیری شود تا این بدهی ها پرداخت شود.

وی گفت: با این حال هنوز نگرانی ما از کمبود اعتبار و کسری بودجه بیمارستانها رفع نشده است. ماههای گذشته برای حل این مسئله، بیمارستانها بیشترین توجه را روی کاهش هزینه‌ها و مدیریت هزینه گذاشتند ولی مسئله کمبود اعتبارات هنوز سر جای خودش هست که امیدوارم در دولت جدید حل مسئله اعتبارات بیمارستانها در اولویت کاری قرار بگیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: کمبود اعتبار بیمارستانهای دولتی هم باید از طریق بیمه‌ها و پرداختهای به موقع جبران شود و هم به اعتبارات حمایتی دولت نیاز دارند. در غیر این صورت شاهد افت بیشتر کیفیت خدمات در بیمارستانها، افزایش سهم پرداختی مردم از هزینه‌های درمانی و سرگردانی و مشکلات بیشتر برای مردم خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کل کسری اعتباری بیمارستانهای دولتی گفت: رقم جدید آن را هنوز محاسبه نکرده‌ایم. آخرین برآورد ما همان 1900 میلیارد تومان کسری است که اواخر سال گذشته اعلام کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha