شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 77995
سلامت نیوز : مشاور محیط زیست شهردار تهران، گفت: جمعیت مو‌ش‌های شهر تهران كنترل شده است و اگر اینگونه نبود الان از در و دیوار شهر موش بالا می‌رفت.

حیدرزاده در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره وضعیت موش‌های شهر تهران، اظهار کرد: وضعیت شهر تهران در این زمینه خیلی خوب است و ما توانستیم به کنترل جمعیت موش‌ها دست یابیم چرا که مساله موش‌ها قابل مهار نیست.

وی با بیان اینکه سه نوع روش بیولوژیکی، ‌فیزیکی و شیمیایی برای امحای موش‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: در شهر تهران سه نوع موش خانگی، رت و رودخانه‌ای داریم که ۷۰ درصد آن‌ها موش "رت" است. مطالعات کاملی نسبت به انواع موش‌ها و چگونگی کنترل آن‌ها با همکاری یكی از دانشگاه‌ها انجام شده است و الان می‌دانیم که کلونی‌های موش‌ها کجاست. 

مشاور محیط زیست شهردار تهران با اشاره به اینکه کنترل در مناطق مرکزی شهر تهران بیش از سایر نقاط شهر تهران است، گفت: ‌جمعیت موش‌های رت در شهر تهران کنترل شده است و اگر این مبارزات انجام نشود با توجه به میزان موش‌ها و زاد و ولد آن‌ها قطعا جمعیت آن‌ها افزایش چشم گیری خواهد داشت به طوری که از در و دیوار شهر بالا می‌رفتند.

حیدرزاده با بیان اینکه انهدام موش‌ها به وسیله تفنگ بادی به دلیل هزینه بر بودن آن‌ها به صورت موردی انجام می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: ‌انهدام موش‌ها به وسیله تفنگ بادی به عنوان یک روش نیست و به صورت موردی از آن استفاده می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha