خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی : عضویت در کتابخانه های دولتی ، استفاه از کلاس های ورزشی به صورت نیم بهاء ، ورود به ورزشگاه ها و... تنها تسهیلاتی است که در "کارت منزلت" بازنشستگان خلاصه شده و این در حالی است که به رغم وعده های بسیار سازمان بازنشستگی کشوری ، هنوز تکلیف حتی چاپ این کارت نیز با خدمات استثنایی مشخص نشده است. به گزارش خبرنگار مهر ، در جامعه ای که همواره نسبت به حفظ جایگاه و شان قشر بازنشسته تاکید می شود و همگان به مشکلات و دغدغه های این قشر آگاه هستند به درستی مشخص نیست چرا حرکتی اصولی و ماندگار انجام نمی شود و همه برنامه ها و طرح ها در حد یک شعار و حرف باقی می ماند.

مشکلات سالمندان و بازنشتگان حل نشده است/کارت منزلت را کجا برده اند؟

کارت منزلت بازنشستگان بر اساس گفته رئیس سازمان بازنشستگی کشوری ، بنا بود پیش از این و در هفته دولت در بین قشر بازنشسته توزیع شود تا به بازنشستگان ثابت شود که هنوز که در یادها هستند و فراموش نشده اند.

اما به رغم وعده های بسیار هنوز تکلیف چاپ این کارت نیز مشخص نشده و حتی به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری ، چاپ آن به یکی از کشورهای خارجی واگذار شده است. بنابراین با این اوصاف نباید به این زودی ها شاهد کارت منزلت در دستان بازنشستگان باشیم .

حسن مسافری اعلام کرده است که از 635 هزار بازنشسته عضو صندوق بازنشستگی کشوری تا کنون 243 هزار بازنشسته فرم دریافت کارت شناسایی و منزلت را تکمیل کرده اند و این نشان می دهد نزدیک به 400 هزار بازنشسته هنوز اقدامی برای دریافت این کارت نکرده اند و به نظر می رسد ترجیح داده اند از این خدمات محدود صرف نظر کنند.

همچنین مدیرکل امور مالی سازمان بازنشستگی کشوری نیز عنوان کرده است: صندوق بازنشستگی کشوری با بودجه محدود ، امکان ارائه خدمات و تسهیلات به بازنشستگان بالای 60 سال را از طریق کارت منزلت ندارد و باید اعتبار لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.

محسن بازار نوی گفته ، فقط در صورتی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم جهت ارائه تسهیلات از طریق کارت منزلت را تامین کند بازنشستگان امکان استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در کارت منزلت را خواهند داشت.

عضویت در کتابخانه های دولتی ، استفاه از کلاس های ورزشی به صورت نیم بها و ورود به ورزشگاها تسهیلاتی است که در کارت منزلت بازنشستگان خلاصه شده است و جای سئوال دارد آیا به راستی دغدغه بیش از 600 هزار بازنشسته فقط ورود به اماکن ورزشی است.

کارت منزلت با چنین تسهیلات اندک همان کارتی است که رئیس سازمان بازنشستگی کشوری در ابتدای سال با عنوان ارائه کننده تسهیلات خاص به بازنشستگان خبر و وعده آن را داده بود و مشخص نیست که آیا واقعا چنین خدماتی جزء تسهیلات خاص به شمار می آید.

آنچه مسلم است ، بازنشستگان نسبت به سایر افراد جامعه با مشکلات بیشتری مواجه هستند و با افزایش تورم بر مشکلات این قشر افزوده می شود.

بنابراین انتظار می رود اگر اقدامی شایسته ای برای قشر انجام نمی شود حداقل از دادن هر گونه وعده وعید خودداری کنند و فقط به امید وارکردن این قشر اکتفا نکنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha