با حذف سهمیه شیر مهدکودک‌های وابسته به بهزیستی و مدارس غیرانتفاعی، برای اولین بار در کشور، دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی در سراسر کشور با شیر رایگان تغذیه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران  افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دانش‌آموزان 2 هزار و 300 مدرسه شبانه‌روزی زیر پوشش توزیع شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه پیش ‌بینی شده توزیع شیر در مناطق محروم به صورت هفته ‌ای انجام شود، ادامه داد: در سال جاری 60 درصد شیرهای مدارسه به صورت استریل و 40 درصد به صورت هموژنیزه توزیع می‌شود.

محدث در ادامه از نظارت جدی بر توزیع به موقع شیر در مدارس خبر داد و با اشاره به کیفیت این شیرها گفت: سعی شده است تا استانداردهای کیفی و تغذیه ‌ای در شیرها رعایت شود و بر همین اساس، این شیرها با کیفیت 2/5 درصد چربی در 200 سی‌سی با بسته‌بندی‌های مختلف لیوانی و سه‌گوش در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیته ملی شیر مدارس حضور دارد، افزود: اداره کل سلامت وزارت آموزش و پرورش بر کیفیت و بهداشت شیر توزیعی مدارس نظارت جدی دارد به طوری که به مدیران مدارس ابلاغ شده است، حق نگهداری و توزیع شیر را خارج از مهلت تعیین شده ندارند.

حمید یعقوبی‌فر، دبیر کمیته شیر ملی مدارس نیز در سخنانی با اشاره لزوم استاندارد بودن کارخانه‌های تولید شیر اظهار داشت: این کارخانه‌ها باید تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان باشند و قراردادها از سوی سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها برای توزیع شیر بسته خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری با 175 شرکت تولید کننده شیر قراداد بسته شده است، اما برخی استان‌ها که کارخانه شیر ندارند با عقد قرارداد با کارخانجات استان‌های همسایه نیاز خود را تامین می‌‌کنند.

وی تاکید کرد: توزیع شیر در مدارس در 70 نوبت شامل دو یا سه نوبت در هفته برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور، روز یکشنبه 22 مهرماه تا فاصله زمانی اسفند ماه آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست محمود ملکوتی‌خواه، معاون دفتر امور بازرگانی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز گفت: در استان‌هایی که امکان تامین شیر صنعتی وجود دارد، اعتبار خرید شیر از طریق سامانه بانک کشاورزی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، اما در برخی از استان‌های غیربرخوردار، سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها با کارخانه‌های شیر قرار می‌بندند.

ملکوتی‌خواه همچنین سرانه شیر هر دانش ‌آموز را 10 هزار تومان اعلام کرد .

 معاون دفتر امور بازرگانی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، در خاتمه کنترل و نظارت از سوی مردم را راهکار مناسبی برای ارائه شیر با کیفیت دانست و تاکید کرد: اگر مردم بر این امر نظارت داشته باشند، می‌توان گفت در توزیع به موقع و مناسب شیر با کمترین مشکل روبرو خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha