با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی و تعداد زیاد مبتلایان به آلزایمر ، دانشمندان دریافتند که نظم و ترتیب و مسئولیت شناسی موجب کاهش بروز آلزایمر در افراد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این گروه عموما پیرو قوانین مشخصی هستند و تمایل بیشتری به کارهای درست دارند و قادر به کنترل خود هستند. 

در ضمن افراد وظیفه شناس و با مسئولیت از آنجایی که در کارها نظم و انضباط دارند و مسئولیت تمام رفتارهای خود را می‌پذیرند، دقیقاً می دانند چه می کنند و چه باید بکنند. پس از نظر مغزی و فکری برنامه ریزی درست و دقیقی دارند و همین به کارگیری مغز موجب جلوگیری از آسیب دیدن بخشهایی از آن می شود.

محققان یک مطالعه را از سال 1994 آغاز کردند و به بررسی رفتار و عقیده افراد درباره اعمالشان پرداختند.  آزمایشهای تکمیلی هر سال تا سال ‪ ۲۰۰۶‬ادامه یافت. در مجموع ‪ ۱۷۶‬تن در طول انجام این تحقیق به آلزایمر دچار شدند.

کسانی که بیشترین میزان وظیفه شناسی را داشتند ‪ ۸۹‬درصد کمتر از کسانی که نمرات پایینی کسب کرده بودند به آلزایمر مبتلا شدند. محققان همچنین دریافتند انضباط و وظیفه‌شناسی با کاهش سرعت تحلیل  قوای ادراکی و نقص خفیف ادراکی که یک عامل خطر آلزایمر است ارتباط دارد.

به نظر می‌رسد افراد وظیفه شناس انعطاف پذیری بیشتری دارند که این امر توانایی بهتری به آنها در مواجهه با مشکلات می‌دهد و عموماً در تحصیل و شغل نیز موفق ترند.  انضباط روحی و وظیفه‌شناسی عواقب نامطلوب رویدادهای منفی زندگی و اختلال روانی مزمن را که با خطر فراموشی و آلزایمر در سنین بالا مرتبط شناخته شده است کاهش می‌دهد.

با توجه به اینکه در سراسر جهان در حدود 18 میلیون نفر مبتلا به آلزایمر هستند، لزوم اقدامات دقیق به منظور جلوگیری و پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha