مدیر مركز درمان در منزل جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی تهران با اشاره به مشكلات ترافیكی و سهمیه‌بندی سوخت، گفت: علی‌رغم وجود این مشكلات، رجوع به سیستم درمان در منزل، رفاه و آرامش خاطر خانواده، كمك به سلامت سریعتر سالمند، جلوگیری از اتلاف وقت برای همراهی بیمار و حذف هزینه‌های رفت وآمد را موجب می‌شود.

دكتر حسام الدین علامه، مدیر مركز پزشكی درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: مركز پزشكی درمان در منزل، جزو مراكز خدمات تخصصی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی تهران و اولین و تنها مركز عمومی غیردولتی فعال در كشور است كه به ارائه تمام خدمات درمانی و مراقبتی در منزل می‌پردازد.


وی خاطرنشان كرد: واحد مراقبت از سالمند این مركز با اعزام مراقبان آموزش دیده شرایطی را فراهم كرده كه خانواده‌ها بتوانند با توجه به فرهنگ ایرانی- عاطفی، سالمند خویش را در بهترین شرایط در كنار خود نگهداری كنند.


علامه افزود: این مراقبان با آموزش‌های ارائه شده، در امر جابه‌جایی، نظافت و تغذیه سالمندان مهارت دارند. واحد بررسی مركز پزشكی درمان در منزل نیز با اعزام به منازل سالمندان به صورت پیشگیرانه وضعیت سلامتی سالمندان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.


مدیر مركز درمان در منزل گفت: شش ارگانی كه در فرد سالمند برای ارزیابی سلامتی بررسی می‌شود، شامل بینایی، شنوایی، تعادل دهان و دندان، سیستم مغزی- حافظه و سیستم قلبی- عروقی است.


وی اظهار كرد: واحد درمانی مركز «دم» درباره سالمندان به صورت كار گروهی و سیستم درمانی متشكل از متخصصان تغذیه، داخلی و متخصص اعصاب و روان و نیز سیستم حرفه‌یی، پرستاری و فیزیوتراپ، درمان كامل و جامع سالمند را تضمین می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha