سلامت نیوز : یک جراح دست گفت: التهاب تاندون و ناتوانی در باز و بسته کردن انگشتان می‌تواند به علت ضربه، کار زیاد، استفاده غلط از انگشتان و بیماری‌های التهابی ایجاد شود.

روشنک مرادی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: گاهی پیش می‌آید که بیماران قادر به باز کردن و بستن انگشتان دست نیستند و اظهار می‌کنند که درد دارند. انگشت دستشان خشک است و ناگهان انگشت با حرکت ناگهانی باز می‌شود که ما به این بیماری اصطلاحاً انگشت ماشه‌ای می‌گوییم.

جراح دست افزود: این بیماری ناشی از التهاب بافت اطراف تاندون‌های انگشت دست است چرا که تاندون‌های انگشتان دست برای انجام کار درست از زیربافت‌هایی به صورت تونل رد می‌شوند حال اگر به هر دلیلی در بافت اطراف تاندون، التهاب ایجاد شود باعث ضخیم شدگی می‌شود.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون پزشکی - ورزشی آسیا تصریح کرد: این ضخیم شدگی مانع از حرکت راحت تاندون می‌شود و به عبارتی تاندون به راحتی داخل این تونل نشده و هر بار که تاندون حرکت کامل انجام دهد انگشت به صورت ماشه‌ای باز می‌شود.

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: در هر صورت التهاب تاندون می‌تواند به علت ضربه، کار زیاد، استفاده غلط از انگشتان، بیماری‌های التهابی و ... ایجاد شود.

جراح دست تصریح کرد: لازم است افراد نسبت به اصلاح التهاب و برجستگی تاندون و در مواردی باز کردن مسیر تاندون به پزشک متخصص مراجعه کند تا اقدام لازم انجام شود.

مرادی ادامه داد: درمان این بیماری به صورت دارودرمانی، خوراکی یا تزریقی و جراحی انجام‌پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha