نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که میراث ژنتیکی با رمزگذاری گیرنده های طعم های مختلف روی زبان تمایل افراد مختلف را به جذب غذاهای مختلف کنترل می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه کالج لندن به سرپرستی لوسی کوک کشف کردند که برخلاف تصور اینکه یک کودک به غذاهایی مثل ماکارونی، گوشت و سیب زمینی سرخ کرده علاقه دارد و از خوردن میوه و سبزیجات تازه گریزان است، نشان دهنده عادات بد غذایی کودک نیست، بلکه ریشه در میراث ژنتیکی این کودک دارد.

این دانشمندان نشان دادند که احساس تمایل افراد مختلف به طرف طعم های شیرین، تلخ و تند تحت کنترل بخش هایی از DNA است.

براساس گزارش سایبرمد، پژوهشگران انگلیسی دو گروه از دوقلوها متشکل از هزارو 913 دوقلوی منوزیگوت (دوقلوهای همسان) و 3 هزارو 477 دیزیگوت (دوقلوهای غیرهمسان) را مورد آزمایش قرار دادند و از والدین آنها خواستند که عادات غذایی فرزندان خود را به صورت روزانه ثبت کنند.

در این بررسی ها، میان دوقلوهای همسان نتایج مشترکی بدست آمد درحالی که بین دوقلوهای غیرهمسان به راحتی یک برادر عادات غذایی متفاوتی را نسبت به دیگری به ثبت رسانده بود.

به گفته این دانشمندان، کودکی که از خوردن میوه و سبزی اجتناب می کند، دلایل بسیار محکم تری از بوالهوسی دارد، درحقیقت این کودک نسبت به کودک دیگر از میراث ژنتیکی متفاوتی برخوردار است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha