سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 79335

فصل مناسب برای استفاده از رایحه‌ های گرم، فصل زمستان و رایحه‌ های سرد ، فصل تابستان است.

چه نوع رایحه ای مناسب شماست؟
سلامت نیوز : برای بعضی‌ها انتخاب عطر مناسب یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا محسوب می‌شود، بخصوص وقتی فروشنده کلکسیونی از عطرهای مختلف را پیش روی شما می‌گذارد و انتخاب عطر را برای شما دشوار و دشوارتر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ برای بعضی‌ها انتخاب عطر مناسب یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا محسوب می‌شود، بخصوص وقتی فروشنده کلکسیونی از عطرهای مختلف را پیش روی شما می‌گذارد و انتخاب عطر را برای شما دشوار و دشوارتر می‌کند.

افراد مختلف راه‌های متفاوتی برای انتخاب عطر دارند. بعضی بشدت تحت تاثیر تبلیغات هستند و بعضی نیز بیشتر شیفته ظاهر فانتزی و زیبای عطرها می‌شوند؛ البته در این میان عده‌ای هم هستند که تنها به یک عطر وفادار می‌مانند. علاوه بر این نباید تاثیر دوستان و اطرافیان را در معرفی و انتخاب عطرها نادیده گرفت.

حتما برای شما هم پیش آمده که از رایحه عطری خوشتان آمده باشد؛ اما بعد از خرید آن متوجه شوید این رایحه همانی نیست که مطلوب شما بود. جالب است بدانید یکی از عوامل موثر در به وجود آمدن این حالت، نوع پوست شماست. همان طور که می‌دانید پوست‌ها به 4 نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم می‌شوند. ماندگاری عطر روی پوست‌های چرب بسیار بالاتر از سایر انواع پوست‌هاست.

از سوی دیگر رنگ پوست نیز از عوامل تاثیرگذار در انتخاب عطر است. برای مثال اگر پوست روشنی دارید، از عطرهایی استفاده کنید که در آنها رایحه گل‌ها وجود دارد. در صورت داشتن پوست گندمگون و تیره‌ نیز به کار بردن رایحه‌های شرق‌زمینی مناسب خواهد بود. معمولا رایحه‌های خنک، تلخ یا ترش با پوست‌های روشن سازگارتر هستنددوام بیشتری هم دارند.

از آن‌جا که بوها منعکس‌کننده ویژگی‌های چهره و حالات درونی افراد هستند، توصیه می‌شود افراد دارای پوست‌های تیره از رایحه‌های گرم و شیرین استفاده کنند. فصل‌ها را فراموش نکنید؛ فصل مناسب برای استفاده از رایحه‌های گرم، فصل زمستان و رایحه‌های سرد، فصل تابستان است.

یک راه‌حل ساده برای تشخیص‌:

گرمی و سردی عطرها

رنگ بطری عطرها ارتباط مستقیم با سرد و گرم بودن رایحه آنها دارد. معمولا شیشه‌های به رنگ صورتی، قرمز و نارنجی حاوی عطرهای گرم و بطری‌های به رنگ خاکستری، آبی و سرمه‌ای حاوی رایحه‌های سرد هستند، البته ممکن است همیشه این قانون مصداق نداشته باشد؛ ولی اغلب شرکت‌های معتبر از این شیوه تبعیت می‌کنند.

یک انتخاب آگاهانه‌

برای آن که متوجه بوی اصلی یک عطر بشوید، باید مقداری از آن عطر را روی مچ دستتان تست کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا بوی عطر به مرحله میان‌رایحه برسد. هیچ‌گاه عطر را به طور مستقیم از بطری بو نکنید. همچنین از تست کردن تعداد زیادی عطر در یک زمان خودداری کنید. این کار باعث خستگی مشام می‌شود. به همین دلیل در بعضی عطرفروشی‌ها از شما می‌خواهند بعد از هر بار بو کردن عطر، مقداری قهوه را بو کنید.

عطرهای مردانه معمولا غلظت اسانس و رایحه شدیدتری دارند. عطرهای زنانه معمولا رایحه سبک‌تری دارند. سعی کنید همیشه عطر مخصوص خودتان را به کار ببرید.

روی پوست یا روی لباس‌

بیشتر عطرها برای روی پوست طراحی شده‌اند؛ اما بعضی از متخصصان پوست معتقدند، استعمال عطر روی پوست خالی از ضرر نیست. به هر حال اگر می‌خواهید عطرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، آن را روی مچ دست، گردن و آرنج‌ها تست کنید. در واقع مناطقی از بدن که در آنها نبض وجود دارد، باعث پراکنده شدن بوی عطر می‌شوند. البته عطر را در قسمتی از پوست استفاده کنید که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد. نور خورشید نه‌تنها عطر را بدبو می‌کند؛ بلکه ممکن است باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شود.

یکی دیگر از معیارهای انتخاب عطر، بسته به جایی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. برای مثال برای شرکت در یک میهمانی رسمی باید از عطرهای سنگین با رایحه‌ای گرم بهره بگیرید؛ البته عامل سن را نباید فراموش کرد. برای افراد با سن و سال کمتر، عطرهای اسپورت و سرد مناسب‌تر است.

از آن‌جایی که عطرها هر کدام تشکیل شده از مواد شیمیایی خاصی هستند، ترکیب آنها با هم کار درستی نیست؛ چراکه هر عطر رایحه منحصر به فرد و بخصوصی دارد که توسط متخصصان عطرسازی متعادل شده‌اند. در صورتی که عطرها را با هم ترکیب کنیم، ممکن است این تعادل از بین برود و نتیجه نهایی دلپذیر نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha