سلامت نیوز : یک کارشناس مامایی با اشاره به این‌که سرطان دهانه رحم بیماری آرام و خاموش محسوب می‌شود، انجام تست‌های منظم سالانه برای تشخیص زودرس این بیماری را به زنان توصیه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ صدیقه علیشاهی با بیان این‌که سرطان دهانه رحم یکی از سرطان‌های شایع زنان است، اظهار کرد: خوشبختانه تغییرات سلول‌های دهانه رحم در مراحل پیش سرطانی، قابل تشخیص است و با تشخیص آن‌ها می‌توان از بروز بیماری پیشگیری کرد و یا در مراحل اولیه آن را تشخیص داد.

وی با بیان این‌که پاپ اسمیر به منظور تشخیص زودرس سرطان دهانه رحم در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: پاپ اسمیر شامل بررسی سیتولوژیک سرویکس به منظور شناسایی سلول‌های غیرطبیعی که نشانگر وجود بدخیمی‌های سرویکس است، می‌باشد.

علیشاهی ادامه داد: ۶۰ تا ۸۰ درصد از خانم‌هایی که سرویکس در آن‌ها تشخیص داده می‌شود آنهایی هستند که در پنج سال اخیر اصلا کشت پاپ اسمیر نداده‌اند و بعضی از آن‌ها هم اصلا این تست را در تمام طول عمرشان انجام نداده‌اند.

وی افزود: این سرطان وقتی در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده می‌شود تقریبا ۱۰۰ درصد درمان پذیر است. بهترین راه تشخیص زودرس این بیماری و بسیاری دیگر از بیماریهای زنان، معاینه مرتب ماما و پزشک متخصص زنان و انجام تست سالانه پاپ اسمیر است.

علیشاهی با اشاره به این که سرطان دهانه رحم کلا بیماری آرامی است و خیلی آهسته حرکت می‌کند، ادامه داد: با توجه به این‌که علایم این بیماری معمولا تا زمانی که سلول‌های سرطانی به بافت‌های نزدیک حمله ور نشده‌اند ظاهر نمی‌شود بنابراین انجام تست‌های منظم سالانه هم به همین منظور و برای تشخیص زودرس بیماری توصیه می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: این بیماری در مراحل اولیه هیچ علامت به خصوصی ندارد و خونریزی‌های غیر طبیعی در مراحلی اتفاق می‌افتد که سرطان تا حدود زیادی پیشرفت کرده باشد، بنابراین انجام تست پاپ اسمیر حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha