حدود ‪ ۱۸۰۰‬پژوهشگر به منظور بحث در مورد تلاشهای انجام شده برای درمان و مهار شیوع چاقی در سراسر جهان فردا در نیواورلئان گردهم جمع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در این كنفرانس سالیانه كه انجمن چاقی آمریكا سازماندهی آن را به عهده داشته است بیش از ‪۳۰۰‬ تحقیق ارایه خواهد شد. انجمن چاقی ‪ ۲۵‬سال پیش به منظور مطالعه این پدیده تشكیل شد.

‪ ۶۴‬تا ‪ ۶۶‬درصد بزرگسالان در آمریكا اضافه وزن دارند كه از این تعداد ‪ ۶۰‬میلیون نفر چاق هستند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از یك میلیارد نفر در سراسر جهان اضافه وزن دارند. شمار چاق‌ها در جهان دستكم به ‪ ۳۰۰‬میلیون نفر می‌رسد.

تحقیقاتی كه سازمان توسعه و همكاری اقتصادی در پایان سال ‪۲۰۰۶‬ انجام داد نشان می‌دهد در اروپا، انگلیس با میزان چاقی ‪ ۲۳‬درصدی بالاترین آمار چاقی را در این قاره دارد. آلمان با ‪ ۱۲‬درصد و ایتالیا با ‪ ۸‬درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در فرانسه ‪ ۵/۹‬میلیون نفر چاق هستند كه ‪ ۲/۳‬میلیون نفر آنها ‪ ۹‬سال سن دارند.

در چین میزان چاقی در برخی شهرها به ‪ ۲۰‬درصد می‌رسد.

در این كنفرانس دانشمندان تحقیقات ژنتیكی و تاثیر تغییر ژنها بر وزن، چربی بدن و اشتها را مورد بحث و گفت وگو قرار می‌دهند.

شیوه زندگی، تغذیه و كم تحركی مهمترین علل چاقی هستند. چاقی كودكان نیز اولویت بالایی دارد، ‪ ۲۰‬درصد كودكان آمریكایی چاق هستند كه این روند ظرف ‪ ۴۰‬سال گذشته سه برابر شده است.

شخصی كه شاخص جرم بدن او بیشتر از ‪ ۳۰‬باشد چاق محسوب می‌شود. شاخص جرم بدن ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬اضافه وزن محسوب می‌شود.

چاقی می‌تواند ‪ ۵‬تا ‪ ۸‬سال از طول عمر بكاهد و با افزایش خطر ابتلا به دیابت، ازدیاد فشار خون، آرتریت و سرطان مرتبط است.

براساس اعلام انجمن چاقی افزایش میزان ابتلا به دو نوع دیابت طی ‪۲۰‬ سال گذشته در آمریكا به علت افزایش چاقی است.

اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان كلیه و سینه را در زنان یائسه دو برابر افزایش می‌دهد.

مرگ و میر ناشی از تغذیه نامناسب و بی‌تحركی ‪ ۱۶/۶‬درصد تمام مرگها را در آمریكا تشكیل می‌دهد و تقریبا با تلفات سیگار برابر است.

در ایالتهای فقیرتر جنوب آمریكا میزان چاقی به ویژه در حد بالایی است.

در می‌سی سی پی كه جزو فقیرترین ایالتهای آمریكا است یك سوم بزرگسالان یا ‪ ۳۰/۶‬درصد چاق هستند.

میزان چاقی در بزرگسالان طی ‪ ۲۵‬سال گذشته در آمریكا دو برابر شده است و از ‪ ۱۵‬درصد در سالهای ‪ ۱۹۷۸‬تا ‪ ۱۹۸۰‬به ‪ ۳۲‬درصد در سالهای ‪ ۲۰۰۳‬تا ‪ ۲۰۰۴‬رسیده است.

طی این دوره چاقی كودكان بیش از سه برابر شده است.

كاهش بهره‌وری و سلامتی نیروی كار از قدرت رقابت اقتصاد آمریكا می‌كاهد و هزینه مراقبتهای بهداشتی ناشی از چاقی، در نهایت به زیان سازمان‌ها تمام می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha