شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 79590
سلامت نیوز : رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به اینکه در این بیمارستان داروی بیهوشی چینی استفاده نمی‌کنیم،گفت: خوشبختانه با کنترل معضل زیرمیزی در این بیمارستان توانستیم مشکل عدم ارائه خدمات نامناسب به بیماران نیز از بین ببریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ در اخبار متعدد رسانه‌ها برخی فعالان رسانه از کمبود داروهای بیهوشی گزارش داده بودند به طوریکه عنوان کرده بودند در برخی از بیمارستان‌ها به دلیل کمبود داروی بیهوشی حتی عمل‌های جراحی نیز صورت نپذیرفته است.

دکتر بدیع‌الزمان رادپی رئیس بیمارستان شهدای تجریش در زمینه کمبود داروهای بیهوشی به خصوص در این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: یک مقداری از داروهای بیهوشی چه داروهای مخدر و چه داروهای استنشاقی بیهوشی و در نهایت داروهای تزریقی به صورت مقطعی دچار کمبود شده بود.

این دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ولی بنده در مورد مراکزی که اطلاع دارم از جمله بیمارستان شهدای تجریش سراغ ندارم عمل جراحی به دلیل نبودن داروی بیهوشی و یا داروی بیهوشی نامناسب و حتی داروی بیهوشی تاریخ گذشته کنسل شده باشد.

رادپی در پاسخ به این پرسش که شائبه‌های وجود دارد که این داورهای بیهوشی به دلیل چینی بودن آن کیفیت پایینی دارند، تصریح کرد: بنده تا به حال داروی بیهوشی چینی استفاده نکرده‌ام و حتی ندیده‌ام زیرا در این زمینه نظارت‌های متعددی وجود دارد چون اکثر داروهای بیهوشی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد خارجی است. یک مقدار از این داروها از کشورهای اروپایی وارد می‌شود و برخی دیگر از این داروها از کشورهای کره و هند که تحت لیسانس دارو تولید می‌کنند وارد کشور می‌شوند ولی بار دیگر نیز عنوان می‌کنم که بنده نه از داروهای بیهوشی چینی استفاده کرده‌ایم نه اصولا چنین داروهایی را دیده‌ایم.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش در مورد کمبود داروهای بیهوشی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که در سال گذشته کشور به خصوص در مسئله ارز دچار رخ داد، این امر طبیعی است که این نوع داروها در مقاطعی دچار کمبود شوند ولی الحمدالله این موارد مدیریت شد.

رادپی در پاسخ به این پرسش که وضعیت زیرمیزی پزشکی را در بیمارستان شهدای تجریش به چه صورت نظارت می‌کنید، افزود: بنده می‌توانم عنوان کنم که تقریباً به هیچ عنوان زیرمیزی پزشکی در بیمارستان شهدای تجریش وجود ندارد زیرا خوشخبتانه همکارانی که در این بیمارستان  به صورت تمام وقت و پاره وقت فعالیت می‌کنند به هیچ وجه اهل گرفتن زیرمیزی پزشکی نیستند و معاونت درمان بیمارستان هم در این زمینه نظارت‌های بسیار خوبی دارد و اگر هم احیاناً چنین مسئله‌ای رخ دهد کاملاً موارد گرفتن زیرمیزی مشخص می‌شود و پول اضافی به بیمار برگردانده خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حوادثی که در بیش از یک‌سال‌ونیم پیش در بیمارستان شهدای تجریش به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب در اورژانس این بیمارستان رخ داد آیا این وضعیت برطرف شده است؟ بیان داشت: متاسفانه در گذشته قبل از اینکه بنده در این بیمارستان مسئولیتی داشته باشم این مشکلات وجود داشت ولی خوشبختانه در یکسال و نیم گذشته ما در بیمارستان بخش آموزشی اورژانس ایجاد کرده‌ایم که به عنوان یک بخش تخصصی ارائه آموزش می‌دهد و 7 متخصص طب اورژانس نیز در این بیمارستان مسقر شده‌اند. همچنین رزیدنت اورژانس نیز در این بیمارستان فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha