سلامت نیوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از 50 درصدی زایمان‌ها در استان به صورت سزارین انجام می‌شود.

دکتر یاسین‌یعقوبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: افزایش عفونت، داشتن عوارض برای مادر و نوزاد از جمله مشکلات سزارین است که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که بخش آموزش علوم پزشکی باید بیشتر در این راستا تلاش کند.

وی افزود: مدت زمان در نظر گرفته شده برای ویزیت یک بیمار به صورت کامل قابل اجرا نیست اما در سطح استاندارد، پزشک عمومی باید 15 دقیقه، متخصص 20 دقیقه و فوق تخصص در 25 دقیقه بیمار خود را ویزیت کند.

یعقوبی با بیان این‌که برای ویزیت بیمار باید استانی و براساس نیاز عمل کرد، افزود: اگر تعداد پزشک نسبت به جمعیت مطلوب باشد باید هر پزشک در هر ساعت بیش از 8 بیمار را ویزیت کند اما با توجه به کمبود پزشک در استان تعداد ویزیت‌ها بیشتر انجام می‌شود؛ با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده این مشکل حل خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: ساعت کار مطب‌های خصوصی هرچه بیشتر باشد خدمات بیشتری به مراجعه کنندگان ارایه خواهد شد و در نتیجه کار مردم زودتر انجام می‌شود؛ نباید همه به یک پزشک مراجعه کنند بلکه باید مردم برای رعایت حال یکدیگر و برای دقیق انجام شدن درمان به مطب‌های دیگر هم مراجعه کنند.

وی از اجرای طرح بازرسی و نظارت بر کار پزشکان استان خبر داد و تصریح کرد: اگر پزشکان خارج از قانون و دستورالعمل‌های پزشکی و بیشتر از تعرفه، وجهی دریافت کنند با آنان برخورد خواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره)در استان فعال است و بیماران می‌توانند برای درمان مراجعه کنند، ادامه داد: تامین دارو بیمار باید توسط بیمارستان انجام شود ولی متاسفانه به دلیل بعضی مشکلات از جمله بدهکاری به شرکت‌ها و تحریم، بیمار باید خود داروی مورد نظر را تامین کند.

وی از فعال بودن ام.ار.ای استان خبر داد و اضافه کرد: گاز هلیوم این دستگاه تامین شده و در حال حاضر آماده ارائه خدمات به بیماران است و جوابگوی نیاز مردم استان است و نیاز به مراجعه به دیگر استان‌ها نیست.

یعقوبی افزود: جراحی قلب و رادیوتراپی در استان انجام نمی‌شود و بیماران مجبور هستند برای درمان خود راه دیگر استان‌ها را در پیش بگیرند. همچنین دو متخصص سونوگراف زن در استان وجود دارد و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند؛ وجود این دو متخصص نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

وی، کمبود اعتبار و نیروی انسانی متخصص را از مشکلات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی باعث کاهش کیفیت کار شده و افزایش هزینه خرید تجهیزات پزشکی نیز مشکلاتی را برای این معاونت بوجود آورده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این‌که مراکز آزمایشگاهی در استان، فعال و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، اضافه کرد: این آزمایشگاه‌ها جوابگوی نیاز مردم استان هستند.

وی ادامه داد: در سطح بیمارستان‌های استان با کمبود پرستار مواجه هستیم و این دستگاه آماده جذب نیروی پرستار، تکنیسین اتاق عمل و کاردان بیهوشی در قالب طرح را دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: تخصص‌های پایه داخلی، زنان، اطفال، جراحی، بیهوشی در شهرستان‌های استان فعالند و در تمام بیمارستان‌های شهرستان‌ها جراحی انجام می‌شود.

یعقوبی با اشاره به این‌که بیش از 34 پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است، بیان کرد: از این تعداد 10 پایگاه، شهری و 24 پایگاه هم بین جاده‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha