رئیس سازمان نظام روانشناسی كشور گفت: اختلالات روانی به شیوه‌های غیر دارویی درمان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشكده روانشناسی و علوم پزشكی دانشگاه تهران، غلامعلی افروز در نخستین همایش علمی تخصصی فناوری‌های نوین با بیان این مطلب گفت: این همایش را فصل تازه‌ای می‌دانیم و ما را وارد عرصه جدیدتری می‌كند كه به كم سوادی و یا بی‌سوادی تكنولوژی خود اذعان داشته باشیم.
وی با تاكید بر استفاده از سیستم الكتروانسفالوگرافی كمی تصریح كرد: باید با دستگاه‌های جدید آشنا شویم تكنولوژی فوبیا نداشته باشیم و بسیاری از اختلالات روانی را به شیوه غیر دارویی درمان كنیم.
افروز در خصوص برنامه‌های سازمان نظام مشاوره گفت: در این سازمان برنامه‌های زیادی را پیش بینی كردیم از جمله اینكه تمدید پروانه را منوط به گذراندن كارگاه‌های آموزشی دانستیم كه باید امنیت اجتماعی را ارتقاء دهیم و دانش و بینش خود را افزایش دهیم.
دبیر همایش نیز در خصوص نیازها و ضرورت فناوری‌های نوین در علوم عصب - روانشناختی گفت: TMS,QEEG و نوروفیدیك تكنیك‌هایی هستند كه امروزه در دنیا مطرح هستند.
رضا رستمی افزود: امروز با پیشرفت سریع فناوریهای نوین شاهد این هستیم كه تكنولوژی ‌های جدید از حیطه علوم زیستی محض خارج شده و به گونه‌ای مطلوب‌تر در حوزه علوم روان‌شناختی قرار گرفته‌اند.
وی با مروری كوتاه بر عملكرد مغز تصریح كرد: الكتروانسفالوگرافی كمی بررسی كاركرد مغز است و به ساختار مغز كاری ندارد.
رستمی با اشاره به كاربردهای QEEG‌گفت: یكی از كاربردهای این سیستم تشخیص اثر بخش‌ترین داروها به همراه موثرترین دوز است.
وی هدف از برگزاری این همایش را چنین عنوان كرد: معرفی تكنولوژی‌های نوین در حوزه روانشناسی در جهت تشخیص دقیق‌تر اختلالات روانی به متخصصین و عموم مردم.
همچنین در این همایش دكتر محمد هاشمیان، فوق تخصصی روانپزشكی از آمریكا توسط تله كنفرانس در خصوص نوروفیدبك اظهار داشت: حدود 14 سال درسه كلینیك روان شناسی بر روی بیماران با اختلالات روانی روشن نوروفیدبك انجام شده و نتایج مثبتی هم دیده شده است.
وی با اشاره به اینكه در روانشناسی مانند بیماری‌های دیگر برای تشخیص تست كامل خود وجود ندارد باید به دنبال راه‌های دیگر باشیم كه عملكرد مغز را به صورت كمی نشان دهد گفت: از لحاظ مقاییسه با موارد دیگر روش نوروفیدبك هیچ خطری ندارد و عوارضی هم مانند داروها برای آن گزارش نشده است. و در خصوص درمان با نوروفیدبك تاكید كرد از مهم‌ترین مواردی كه با این روش درمان شده‌اند می‌توان به ADHD‌اشاره كرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha