یك متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ براساس بررسی‌ها، حدود 30 درصد دانش‌آموزان بدون صرف صبحانه منزل را به قصد مدرسه ترك می‌كنند.

دكتر حسن مظفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیرگذار بودن مصرف صبحانه در توانمندی جسمی و فكری افراد، تصریح کرد: مصرف صبحانه در دانش آموزان كه در شرایط فراگیری و آموزش قرار دارند، اهمیت مضاعف پیدا می‌كند؛ چرا كه سیستم عصب مركزی نیاز به مواد قندی دارد و اگر دانش‌آموز صبحانه را مصرف نكند؛ توانایی مغز وی كاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان كرد: بررسی‌ها در مورد اهمیت صبحانه در خارج از كشور بر این نکته تاكید دارند که عدم مصرف صبحانه بر سلامتی افراد اثر معنی داری دارد.

دكتر مظفری اضافه کرد: مصرف وعده‌های غذایی به طور مناسب سبب نظم‌دهی به دستگاه گوارش و كاهش اختلالات در این سیستم می‌شود.

وی دیر از خواب بلند شدن هنگام صبح، عدم آمادگی دستگاه گوارش در بعضی افراد و همچنین ‌عدم تنوع مواد غذایی در هنگام صبحانه را از دلایل حذف آن در افراد به خصوص دانش آموزان برشمرد و گفت: بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد؛ حدود 30 درصد دانش‌آموزان از مصرف صبحانه امتناع می‌كنند.

این متخصص تغذیه توصیه كرد:‌ والدین كودك باید از مواد غذایی که از فساد پذیری كمتری برخوردارند، هنگام رفتن به مدرسه برای كودكانشان استفاده كنند.

وی استفاده از نان، ‌پنیر، ‌سبزی و انواع مغزها مثل گردو، بادام، پسته، ‌تخم مرغ آب پز، ‌خرما و شیر را بهترین ماده غذایی برای صرف صبحانه دانست.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان متذكر شد:‌ جهت صرف صبحانه در كودكان می‌توان از آب مركبات و میوه‌جات مختلف و انواع كوكو و سایر مواد غذایی كه از سیب‌زمینی آب پز تهیه می‌شوند، استفاده كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha