مدیر کل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود اینکه سالها از تصویب طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمار می گذرد اما هنوز این سیستم در نظام درمانی جا نیافته است.

دکتر محمد مهدی باباخانی در گفتگو با مهر افزود: در شرایط حاضر، بیماران بدون هیچ محدودیتی به هر پزشکی مراجعه می کنند. در حالی که چنین شرایطی در هیچ کشوری مشاهده نمی شود.

وی در ارتباط با اجرای نظام ارجاع در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: در سازمان تامین اجتماعی سیستم ارجاع هنوز عملیاتی نشده است اما تا زمان عملیاتی شدن ، این سیستم به شیوه ای دیگر اجرا می شود به گونه ای که اگر در مرکزی ارائه خدمات به بیمه شده ای امکان پذیر نباشد، از طریق ستاد توزیع و با پرداخت تمامی هزینه های درمانی، بیمار به سایر مراکز معرفی می شود.

مدیر کل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در بخشنامه ها و دستور العمل های داخلی سازمان تاکید شده است که بیمه شدگان تامین اجتماعی جهت ارجاع به سایر مراکز درمانی در لیست انتظار نمانند و به سرعت نسبت به ارجاع آنان اقدام شود.

باباخانی اظهار داشت: به طور حتم آنچه که امروز تحت عنوان سیستم ارجاع بیمار و یا ( نظام توزیع ) در سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود با اصل این طرح فاصله دارد.

مدیرکل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی، اجرای کامل سیستم ارجاع را یکی از برنامه های در اولویت سازمان عنوان کرد و افزود: بنا داریم طبق یک برنامه ریزی دقیق ، سیتم ارجاع بیمار را به صورت کلی و بر اساس آنچه که در مصوبه مجلس مورد تاکید قرار گرفته اجرا کنیم.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha