سقف تعرفه‌های پیشنهادی خدمات درمان ناباروری به منظور ساماندهی هزینه‌های درمانی در مراكز مختلف دولتی و خصوصی كشور تعیین شد.

دكتر محمدرضا نوروزی، رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با اعلام این خبر گفت: هم اكنون حدود 3 میلیون زوج در كشور با مشكلات گوناگون باروری مواجه‌اند كه دریافت هزینه‌های متغیر درمانی در این زمینه نیز همواره به بروز نارضایتی‌هایی میان بیماران سراسر كشور انجامیده است و از این رو، انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران برای نخستین بار در كشور با دعوت از سازمان‌های بیمه‌گر، روسای مراكز درمان ناباروری، جمعی از صاحب نظران و متخصصان زنان، جنین شناسان ارولوژیست و آزمایشگاه‌ها با برگزاری سمینار یك روزه‌ای به تعیین سقف تعرفه‌های مزبور پرداختند.

به گفته وی، بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته حداكثر هزینه‌های درمان در یك دوره برای انجام لقاح مصنوعی خارج از رحم (ICSI) پانزده میلیون ریال، تزریق اسپرم به داخل رحم (IUI) یك میلیون و 500 هزار ریال، انجماد جنین 3 میلیون ریال و لقاح خارج از رحم بدون تزریق با روش IVF نیز 12 میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین، تعرفه‌ها نباید از سقف پیشنهادی بیشتر شود.

دكتر نوروزی خاطرنشان كرد: نرخ تعرفه‌های پیشنهادی مصوب در جلسه كارشناسی به زودی در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، رفاه و تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشكی كشور قرار می‌گیرد تا پس از بررسی‌های نهایی در این باره تصیم گیری شود.

عضو شورای عالی نظام پزشكی كشور تصویب كرد: یقینا تعرفه‌های مصوب در هر استان بر اساس شرایط اقتصادی مردم و تعرفه‌های اعمال شده از سوی نظام پزشكی تعیین خواهد شد. این در حالی است كه امیدواریم با تصمیم گیری به موقع مسوولان، شاهد ساماندهی تعرفه‌های خدمات درمان ناباروری در سال جاری و اجرایی شدن این مصوبه از سال آینده باشیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha