تحقیقات پژوهشگران وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن نشان می دهد كه خوردن فراوان میوه در روز به پیشگیری از سكته مغزی و قلبی در افراد كمك می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه "ماینیچی" ، پژوهشگران ژاپنی پس از هفت سال بررسی بر روی حدود 80هزار زن و مرد 45تا 74ساله به این دستاورد رسیده‌اند.
پژوهشگران ژاپنی در جریان این پژوهش بلندمدت، افراد مورد آزمایش را بر اساس میزانی كه در هر روز میوه می‌خورند به چند گروه تقسیم بندی كرده و وضعیت بروز بیماری‌های مغزی و قلبی در آنها را مورد بررسی قرار دادند.
نتیجه این پژوهش نشان داد، در میان گروه‌های موجود، احتمال سكته مغزی و قلبی در دو گروهی كه به‌ترتیب روزانه حدود280گرم و 158گرم میوه می‌خورند نسبت به گروهی كه حدود 35گرم میوه در روز می‌خورند،17تا 19 درصد كمتر بوده است.
دست‌اندركاران این پژوهش می‌گویند كه این دستاورد نشان می‌دهد كه خوردن روزانه حدود 200گرم میوه و تعادل داشتن در نوع خوراك می‌تواند به پیشگیری از پدیدارشدن بیماری در بخش‌هایی كه كار به گردش درآوردن خون و غدد لنفاوی در بدن را در دست دارند، كمك كند.
خوردن 200گرم میوه در روز برابر با خوردن دو نارنگی و یا حدود یك سیب می‌باشد.
كارشناسان احتمال می‌دهند، وجود فراوان ویتامین و الیاف گیاهی در میوه از دلایلی است كه خوردن آن به‌پیشگیری از بیماری‌های مغزی و قلبی كمك می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha