سلامت نیوز : گردشگری سیاحی امروزه یکی از مهمترین بخش گردشگری در سطح بین‌المللی تشکیل می‌دهد. این گونه سفرها جدا از ماهیت سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت با هدف معالجه و درمان با هزینه‌های پایین‌تر در کشورهای مقصد انجام می‌شود که در کشورهای آسیایی معمولا خدمات پزشکی با هزینه کمتری ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سالانه حدود 400 هزار آمریکایی و بیش از دو میلیون نفر با ملیت‌های مختلف با هدف درمان به کشورهای مقصد سفر می‌کنند. به عنوان مثال عمل قلب در آمریکا بین 70 هزار تا 135 هزار دلار هزینه دارد، در حالیکه همین عمل در هند با 7 هزار دلار انجام می‌شود.

علاوه‌بر هند و تایلند،‌ مالزی‌، کره‌جنوبی و سنگاپور نیز از مهم‌ترین مقاصد گردشگری درمانی جهان به شمار می‌روند که هزینه‌های درمان در آنها حداقل 20 درصد از کشورهای غربی و آمریکای جنوبی از جمله برزیل کمتر است. به عنوان مثال جراحی زیبایی صورت که در آمریکا حداقل 10 هزار دلار هزینه دارد، در این کشورها مابین 5 هزار تا 6 هزار دلار تمام می‌شود.

برزیل یکی از کشورهایی است که برای علاقه‌مندان به عمل‌های جراحی صورت و زیبایی بهترین گزینه است. بیشترین عمل‌های جراحی جهان از جمله جراحی زیبایی صورت و جراحی بینی در برزیل با سه هزار تا 6 هزار دلار انجام می‌شود. شهرهای سائوپائولو و ریودوژانیرو از مهم‌ترین مقاصد توریسم پزشکی برزیل هستند.

هند از بهترین بیمارستان‌های تخصصی و ماهرترین پزشکان جهان برخوردار است. عمل قلب و مغز استخوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پزشکی شهرهای بنگلور دهلی‌، چنای و بمبئی است.

تحقیقات نشان می‌دهد توریسم پزشکی هند سالانه 30 درصد رشد دارد و این به دلیل حضور هزاران مسافر از قاره‌های اروپا و کانادا است.

مالزی نیز سالانه بیش از 25 هزار گردشگر دارد که هم برای استفاده از خدمات پزشکی و هم لذت بردن از طبیعت زیبا به این کشور سفر می‌کنند. آزمایش خون‌، سنجش تراکم استخوان و آزمایش‌های کنترل سرطان با کمتر از 340 دلار در مالزی انجام می‌شود، در حالیکه همین آزمایش‌های ساده پزشکی در آمریکا 2500 دلار هزینه دارد.

در کره‌جنوبی جراحی ستون فقرات و درمان انواع سرطان بسیار کم‌ هزینه‌تر از کشورهای آمریکایی و اروپایی تمام می‌شود. این کشور با دارا بودن جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهترین خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد.

شهرهای دائجو و بوسان در کره‌جنوبی به دلیل وجود بازار گیاهان طبی از قرن هفدهم و مراکز پزشکی پیشرفته بیشترین گردشگر را دارند.

تایلند از سال 1990 میلادی رشد و توسعه صنعت توریسم پزشکی را اولویت خود قرار داده و تمامی برنامه‌های زیربنایی لازم را جهت رقابت با ژاپن‌، ویتنام، چین و کره‌جنوبی اجرا کرده و اکنون در سطح جهانی یکی از مهم‌ترین مقاصد توریسم پزشکی است که هر ساله بر تعداد گردشگران کشورهای اروپایی و آمریکایی آن افزوده می‌شود. از مهمترین خدمات پزشکی که در این کشور ارائه می‌شود عمل تعویض مفصل ران‌، عمل زانو و انواع جراحی‌های زیبایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha