سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی انساندوستی 19 اوت 2013 برابر با 28 مرداد ماه جاری  "کارگروهی" را به عنوان روح انساندوستی برای دستیابی کشور ها به صلح، عدالت، منزلت و توسعه پیشنهاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

هر سال روز جهانی انساندوستی را در نوزدهم اوت به احترام مدد کارانی گرامی  می داریم که جان خود را در راه انجام وظیفه از دست داده اند.

ما فداکاری آنان را قدر دانسته  و تعهد خود را نسبت به تلاشی تجدید می نماییم که ایشان  هر روز در سراسر جهان برای نجات جان انسان ها غالبا در شرایط و محل های خطرناکی انجام می دهند  که هر کس نمی تواند و یا نمی خواهد به آنجا برود.

گرامی داشت امسال مصادف است با دهمین سالگرد حمله به مقر سازمان ملل متحد در بغداد که موجب مرگ نماینده ویژه، سرجیو ویرا دوملو و 21 تن از همکاران و شرکای  سازمان ملل متحد گردید. این فاجعه یکی از عوامل الهام دهنده برای این روز بود.

سرجیو مدافع گویای ارزش های رسالت ملل متحد بود. ایشان زندگی آنانی که وی را ملاقات کردند تحت تاثیر قرار داد و در مدت خدمت در چندین قاره به میلیون ها مردم فقیر و آسیب پذیر کمک نمود. مرگ وی ضربه بزرگی برای سازمان ملل متحد بود، اما میراث ایشان انسان های زیادی را تشویق نمود تا فعالیت های انسان دوستانه را پیگیری نمایند.

امسال جنبش روز جهانی انساندوستی  از مردم می خواهد  به یک سئوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟ اینجانب مردم را در هرکجا ترغیب می نمایم تا به سایت:www.worldhumanitarianday.org رجوع نمایند و به ما در یک کلمه نظر خود را بیان نمایند.


پاسخ من "کارگروهی" است. در زمان چالش های جهانی، مردم و کشورها نیاز به همکاری با یکدیگر برای انگیزه مشترک درراستای صلح، عدالت، منزلت و توسعه دارند. این روح انساندوستی است. این حکم انساندوستی سازمان ملل متحد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha