محققان احتمال می دهند كه سرایت بیماری های مسری در فرزندان اول با تومور مغزی در بزرگسالی آنها درارتباط باشد.

بالا بودن خطر بروز تومور مغزی در فرزندان اول
 به نقل از خبرگزاری آلمان، محققان مركز تحقیقات سرطان هایدلبرگ آلمان به شواهدی دست یافتند كه نشان می دهد در خانواده هایی كه تعداد فرزندان زیاد است، كودكان اول بیشتر از تك فرزند در معرض ابتلا به توموری مغزی قرار دارند.
بنابراین گزارش محققان معتقدند احتمالا  ویروس ها و ابتلابه بیماری های مسری نقش مهمی را دراین رابطه ایفا می كنند.
بر این اساس انتقال بیماری های مسری از فرزندان كوچكتر به فرزندان اول كه در سنین بالاتری نسبت به آنها قرار دارند، زمینه مناسبی را برای بروز تومور مغزی درآنها ایجاد می كند.
برعكس سرایت بیماری از فرزندان بزرگتر به فرزندان كوچكتر كه در سنین پایین تری قرار دارند كاهش می یابد.در این تحقیق با بررسی 13600 مورد ابتلا به تومور مغزی دریافتند،‌ فرزندان كوچكتر نه تنها باعث كمتر شدن توجه و محبت والدین نسبت به فرزندان اول می شوند، بلكه خطر بروز تومور مغزی را  نیز در آنها افزایش می دهند.
بر این اساس خطر بروز تومور مغزی درافرادی كه چهار یا تعداد بیشتری خواهر و برادر  كوچكتر دارند، 2برابر بیشتر از تك فرزندان است.
بدین ترتیب احتمال بروز تومور مغزی با افزایش تعداد خواهر و برادرهای كوچكتر در فرزندان اول افزایش می یابد و برعكس كودكانی كه خواهر و برادر بزرگتر دارند مانند تك فرزندها احتمال بروز تومورمغزی در آنها كم است.
بر اساس این گزارش محققان معتقدند شرایط متفاوت از لحاظ سطح هورمون وسایر فاكتورها در بارداری اول مادران نسبت به وضعیتی كه دربارداری های بعدی دارند می تواند دراین امر دخیل باشد، به همین منظور فرزندان اول را متفاوت از سایر فرزندان می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha