یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 81053
سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرانزلی با اشاره به شرایط حاکم بر سیستم بهداشت و درمان و کمبودهای بودجه ای در این حوزه گفت: به نظر می رسد ساختار وزارت بهداشت و نظام سلامت خودش از بیمارانش بیمارتر است و احتیاج به درمان دارد.

نرگس رشیدیان در گفت و گو با نظام  پرستاری توجه دولتمردان به قوانین و مصوبات حوزه پرستاری را مهمترین خواسته جامعه پرستاری کشور خواند و افزود: بسیاری از این قوانین به دنبال پیگیری های مستمر و گذر از مشکلات و موانع بسیار توسط سازمان نظام پرستاری و جامعه پرستاری در دولت و مجلس تصویب شده اند اما متأسفانه طی این مدت به رغم گذشت سالها از تصویب برخی از این قوانین هنوز در عمل شاهد اجرای کامل این مصوبات نیستیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که جامعه پرستاری سالهاست از آن رنج می برد؛ بحث تبیین هویت واقعی پرستاری در جامعه و نظام سلامت است. متاسفانه شأن پرستاری به ویژه از سوی کادر پزشکی در نظام سلامت گاهی نادیده گرفته می شود و انتظار داریم با توجه وزیر بهداشت جدید به ارتقای این جایگاه در نظام سلامت در این مسئله بازنگری شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرانزلی، رسیدگی به معوقات پرستاری که در برخی موارد به بیش از یکسال نیز می رسد را دیگر مطالبه جامعه پرستاری برشمرد و گفت:  به عنوان مثال در حال حاضر در گیلان مطالبات  مربوط به  سال گذشته هنوز به  پرستاران پرداخت نشده است و وقتی هم اعتراض می کنیم به بهانه اینکه دولت اعتباری برای حق جذب در نظر نگرفته  است، از پرداخت این معوقات سرباز می زنند.

وی افزود: گویا به هیچ گروه دیگری در نظام  سلامت امتیازی داده نشده و فقط به جامعه پرستاری حق جذب را داده اند.

رشیدیان تداوم این بی توجهی را به خواسته های جامعه پرستاری موجب کاهش انگیزه حرفه ای و کاری در پرستاران دانست و گفت: متأسفانه در برخی موارد این تصور در جامعه پرستاری ایجاد می شود که گویا رسیدگی به خواسته ها و مطالبات به حق آنها فقط در حد حرف طرح و بررسی می شود و در عمل آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی اضافه کرد: هر چند پرستاران به دلیل عشقی که به حرفه خود دارند، به رغم تمام شرایط بدی که متوجه آنهاست، همواره سعی در ارائه بهترین خدمات مراقبتی و پرستاری به بیماران دارند اما به هر حال آسیب جدی ناشی از مشکلاتی که جامعه پرستاری با آن درگیر است 100درصد به نظام سلامت و مردم وارد می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرانزلی خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده با توجه به شرایط حاکم بر سیستم بهداشت و درمان و کمبودهای بودجه ای در این حوزه، ساختار وزارت بهداشت و نظام سلامت خودش از بیمارانش بیمارتر است و احتیاج به درمان دارد و امید است که در دولت جدید با اولویت بخشی واقعی به بحث سلامت تلاشی جدی در حل این مشکل به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha