یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 81061
سلامت نیوز : پسر بچه دو ساله انگلیسی که به علت بیماری نادر اختلالات عصبی قادر به تکلم نبود، پس از انجام عمل کاشت ساقه مغزی، زبان گشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نادر نیوز ؛ این بیمار نادر که فین جانسون نام دارد به هنگام تولد از بیماری بسیار نادری رنج می برد. رشته های عصبی شنیداری و رشته های عصبی تعادلی میان مغز و گوش در این کودک وجود نداشت و او کاملا ناشنوا بود.

فین و خانواده اش چهارده ماه قبل به ایتالیا سفر کردند، چراکه تنها شانس جراحی کاشت ساقه مغزی شنوایی در ایتالیا وجود داشت. هزینه این عمل جراحی 40 هزار یورو بود و از طریق کمک های خیریه مردمی  مهیا شد.

اکنون، پس از یک ماه از عمل جراحی فین، مشکلات شنوایی و تکلم او حل شده و فین اولین نشانه های بهبودی را با گفتن کلمه "مادر" بروز داده است.

تا کنون در حدود 1000 کاشت ساقه مغزی در جهان انجام شده است.  در این عمل جراحی ، ریز تراشه ای در ساقه مغزی بیماران قرار می گیرد، بدین صورت بیمار قادر خواهد بود صداها را تشخیص داده و پردازش کند.

پس از انجام عمل کاشت، ریز تراشه ها باید به طور منظم توسط متخصصان برنامه ریزی مجدد شوند تا الکترودها با دیگر بخشهای ساقه مغزی در ارتباط بوده و از این طریق بیمار قادر به درک و تشخیص صداها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha