سلامت نیوز : بررسی جدید روانپزشکان آمریکایی نشان می‌دهد مصرف نوع خاصی از داروهای ضد روان‌پریشی، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را در مصرف‌کنندگان مستعد تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کودکان و افراد جوانی که برای درمان اختلالات رفتاری و روانی از این داروها استفاده می‌کنند سه برابر بیش از افراد دیگر احتمال دارد به بیماری مزمن دیابت نوع دو مبتلا شوند.

به گفته محققان این ارتباط در کودکان و افراد جوانی که از گروهی از داروهای تجویزی برای درمان مشکلات روانی از جمله اختلال دوقطبی و شیزوفرنی (جنون جوانی) مصرف می‌کنند، دیده شده است.

«واین رای» از متخصصان دانشگاه «وندربیلت» در مرکز ایالت تنسی گفت: لازم است پزشکان پیش از تجویز داروهای ضد روان‌پریشی به کودکان و افراد جوان دقت بیشتری داشته باشند و در صورتی که تجویز این داروها ضروری است، تاثیرات متابولیسمی آن باید کنترل شود همچنین دوز دارو باید در پایین‌ترین میزان باشد.

در این مطالعه بیش از 29 هزار فرد شش تا 26 ساله که به دلیل مشکلات رفتاری و روانی از این گونه دارو استفاده می‌کردند،‌ بررسی شدند و در پایان بررسی‌ها مشخص شد که 106 نفر از شرکت‌کنندگان به دیابت نوع دو مبتلا شده‌اند.

اگرچه در مجموع درصد ابتلای مصرف‌کنندگان این داروها به دیابت نوع دو پایین است اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این ارتباط اتفاقی نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha