سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: به علت اهمیت مهارت انجام تزریق ژل، این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود. تزریق ژل به هیچ‌ وجه کار آرایشگر نیست.

دکتر جاوید حسینی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های پر و چاق‌تر نشان دادن صورت، استفاده از پرکننده‌هایی مانند انواع ژل‌های مجاز یا چربی است، گفت: تزریق چربی و ژل باید به‌ وسیله پزشک متخصص انجام شود تا هم از استاندارد بودن ژل یا محل صحیح تزریق آن یا روش صحیح برداشت چربی و تزریق آن اطمینان حاصل شود.

وی در ادامه افزود: به علت اهمیت مهارت انجام تزریق ژل، این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود. تزریق ژل به هیچ‌وجه کار آرایشگر نیست.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: افزایش سن یکی از دلایل لاغرتر شدن صورت است. این اتفاق به‌دلیل از بین رفتن حمایت کافی بافت صورت (به‌خصوص در قسمت گونه‌ها) به خاطر کم شدن میزان کلاژن و چربی زیر پوست اتفاق می‌افتد. گاهی ایجاد خط لبخندهای عمیق هم عاملی برای لاغر و افتاده‌تر نشان داده شدن صورت است.

دکتر حسینی گفت: به طور کلی هرچه پوست صورت، سفت‌تر و پرتر باشد، ظاهر مطلوب‌تری به نظر می آید. بنابراین می‌توان با نظر یک پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک، برای پر کردن خط لبخند، خط اخم، گودی زیر چشم یا حتی گونه‌ها، در این قسمت‌ها مقداری ژل یا چربی تزریق کرد تا صورت پرتر و ظاهر جوانتر شود.

وی با بیان اینکه اثر تمام پرکننده‌ها موقتی است، گفت: تزریق پرکننده‌ها باید بعد از چند ماه یا حداکثر 2 تا 3 سال تجدید شود.

دکتر حسینی تصریح کرد: از تزریق ژل‌های دائمی مانند ژل پاژ که افراد بسیاری را در کشور ما دچار عوارض بسیار و دردسرهای متعدد کرده است، باید جدا پرهیز شود.

وی گفت: اگر ماده‌ای بخواهد دائمی در بدن باقی بماند، مشکل‌زا شده، عوارض و مشکلات آن هم طولانی‌تر و ماندگارتر خواهد بود و تا زمانی‌ که آن ماده خارجی کاملا از بدن خارج نشود، مشکل به این سادگی رفع نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha