دولت برای مهار تورم چاره‌ای جز صرف بخش عمده‌ای از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت غیرنقدی از بخش بهداشت و درمان ندارد.

پیگیر طلب بخش بهداشت از دولت هستیم/ تنها راهکار مهار تورم در نظام سلامت
سلامت نیوز : وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت به شدت با مشکل کمبود نقدینگی رو‌برو است، تاکید کرد: دولت برای مهار تورم چاره‌ای جز صرف بخش عمده‌ای از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت غیرنقدی از بخش بهداشت و درمان ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی درباره پرداخت نکردن سهم بهداشت و درمان از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم، گفت: بخش بهداشت طلبی دارد که ما به جد پیگیر وصول این طلب هستیم.

وزیر بهداشت افزود: ما به جد پیگیر پرداخت سهم درمان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اداره بیمارستان‌های  کشور- که فوق العاده در شرایط سختی اداره می شوند- و کمک به بحث دارو و درمان مردم هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت به شدت با  مشکل کمبود نقدینگی رو‌برو است، تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور و وزرای اقتصادی دولت کمک کنند تا ما بتوانیم در انجام وظایف محوله موفق باشیم.

وی ادامه داد: تصور من این است که دولت برای مهار تورم چاره‌ای جز صرف بخش عمده‌ای از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت غیرنقدی از رفاه عمومی ندارد که بخش عمده این حمایتها البته در راستای حمایت از بخش بهداشت و درمان است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: امیدواریم ضمن اینکه تجدیدنظری در نحوه پرداخت یارانه‌ها به دهکهای بالاتر صورت گیرد، مقدمات لازم برای اجرای مرحله دوم هدفمندی نیز مهیا شود.

وی تاکید کرد: البته اجرای هدفمندی در مرحله دوم با این شرط مطلوب است که سهم عمده‌ای از درآمدها به حمایت غیرنقدی از بخش بهداشت و درمان اختصاص دهند تا ما نیز به عنوان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بتوانیم اهداف برنامه پنجم توسعه که تکلیف شده و مصوب مجلس است، محقق کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: فکر می‌کنم مهمترین این تکالیف داشتن بیمه سراسری برای همه آحاد ملت با یک عمق مناسب به منظور حمایت وسیع از همه اقشار در قالب بیمه است که بتوانیم حداقلها را برای تمام هموطنان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: علاقه مندیم ضمن حذف برخی از دهکها که نیازمند دریافت مبلغ 45 هزار تومان یارانه نیستند و فراهم شدن مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها که فکر می‌کنم مجلس نیز از آن استقبال می‌کند، در ارتقا پوشش بیمه نیز موفق باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوار هستیم که حرکت وزارت بهداشت، در 4 سال آتی در جهتی باشد که وضعیت بیمه‌ها ارتقا یابد، بیمارستانهای دولتی خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنند، تعرفه‌ها واقعی شود و بدین ترتیب بخش دولتی با بخش خصوصی رقابت کرده و از این دور باطلی که چند دهه است بهداشت و درمان گرفتار آن شده و همیشه مقروض است که منجر به کهنه و فرسوده شدن بخش دولتی شده، نجات پیدا کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha