سلامت نیوز : طیب قدیمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پزشک در آمفی‌تئاتر بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: جامعه پزشکی همواره منافع مردم را بر منافع فردی و شخصی خویش ترجیح داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، حضور پزشکان، پیراپزشکان و بهیاران در جبهه‌های نبرد برای کمک به رزمندگان موید این ادعاست که پزشکان سلامت مردم را بر منافع خود ترجیح می‌دهند.

وی نهادینه شدن فرهنگ سلامت در جامعه را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: تا زمانی که این موضوع تحقق پیدا نکند، هزینه‌های درمانی مردم بالا خواهد بود.

قدیمی خاطرنشان کرد: اکنون دید درمان‌محور بر جامعه حاکم است که برای حاکم کردن فرهنگ سلامت، بادی دید سلامت‌نگر ترویج پیدا کند و در آن صورت است که هزینه‌های درمان کاهش خواهد یافت.

وی همچنین به رابطه بیمار و پزشک اشاره کرد و گفت: این رابطه باید عاطفی باشد و سایر ارتباطات در زمینه مالی و تامین هزینه‌های درمان بیماران از طریق سازمان‌های بیمه‌گر با پزشکان انجام شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اعتلا و آگاهی از عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت و تغییر در فرهنگ سلامت که از دید درمان محور به دید بیمارمحور، سلامت محور و بهداشت محور تغییر پیدا کند نیازمند مشارکت مسئولان و مردم است.

وی افزود: باید دید فرهنگی و کاملا اجتماعی به حوزه بهداشت و درمان داشت و تفکر و بینش پزشکان و پیراپزشکان، دست اندرکاران و متولیان سلامت باید به دید سلامت محور تغییر پیدا کند.

قدیمی تاکید کرد: باید سبک زندگی، سبک تغذیه، سبک فعالیت‌های جسمانی، سبک روابط اجتماعی و روابط فردی و خانوادگی موثر بر سلامت تغییر کند تا نقش همه دست اندرکاران سلامت اعم از پزشک و مسئولان نهادهای آموزشی و فرهنگی و مشارکت فعال مردم به خوبی تبیین شود.

وی از سلامت به عنوان سرمایه اصلی افراد و افراد سالم را سرمایه اصلی جامعه برای پیشرفت و تعالی عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز جامعه به اصلاح دید درمان محور به سلامت محور، رسالت و نقش پزشکان و پیراپزشکان در این تغییر نگرش اساسی و بی‌بدیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha