سلامت نیوز : همه ما حداقل یك بار درد كمر را در طول زندگی تجربه كرده‌ایم كه عامل بالقوه وجود این شرایط به طور عمده مكان‌های كاری می‌باشد. عوارض استخوانی ومفصلی ناشی از كار و تغییر شكل وضعیت طبیعی بدن از زمان‌های قدیم شناخته شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ شغل و كار ضمن این كه زندگی افراد را تامین می‌كند برای سلا‌‌مت او نیز خطراتی راممكن به بار آورد. تكرار مداوم حركات یكنواخت باعث می‌شود كه بدن حالتی را كه در موقع انجام دادن این حركات به خود می‌گیرد حفظ نماید، در نتیجه از حالت طبیعی خود خارج شده و وضع غیرعادی به خود بگیرد كه ممكن است باعث درد عضلا‌‌ت مربوطه گردد.

در عصر صنعتی، متداول و شایع‌ترین علت كمر درد نبود فعالیت‌های جسمانی می‌باشد.علل مختلفی می‌تواند موجب این ناراحتی در افراد گردد كه مهم‌ترین علت آن وضعیت بد كمر در موقع جابه‌جایی اجسام وفشار بیش از حد به ستون فقرات می‌باشد.

اصولا‌ بدن انسان به ثبات ساختاری ستون مهره‌ها بستگی دارد . شانه‌ها قفسه دنده‌ها و لگن خاصره به ستون مهره‌ها برای استحكام و صلا‌بت بیشتر قفل و بست شده‌اند.شما نیز برای تحرك و توانایی در انجام فعالیت‌های مختلف و خم و راست شدن به ستون مهره‌های خود وابسته هستید. معمولا‌ خیلی از افراد از این بیماری رنج می‌برند و مایل هستند كه در این خصوص اطلا‌عات بیشتری داشته باشند.برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص شما می توانید برنامه سیب را از ساعت 10:30 یکشنبه 4 شهریور به مدت 25 دقیقه با حضور سعید قزوینیان متخصص مغز و اعصاب از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  بشنوید.

شما شنوندگان محترم برنامه سیب می توانید پیشنهادات ، انتقادات و دیدگاه های خود در خصوص این برنامه را از طریق  شماره پیامک برنامه  30000951 و 30000955    و نشانی الکترونیکی   radiotehran@irib.ir با ما درمیان بگذارید.

برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha