سلامت نیوز:  پزشك جراح كه به صورت غیرقانونی بیماری را تحت عمل قرار داده بود با دیدن بازرس، جراحی را نیمه‌تمام رها كرد و پا به فرار گذاشت.جراح این دختر جوان كه به شكلی غیرقانونی دست به این عمل زده بود با از راه رسیدن بازرس دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان پا به فرار گذاشت و بیمار تا 8 ساعت با شكمی باز در اتاق عمل تنها ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، یازدهم مهرماه سال 90 بود كه دختر جوانی به نام پریناز به خاطر خونریزی روده به یك جراح عمومی در ارومیه مراجعه كرد و قرار شد وی در یكی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه تحت عمل جراحی قرار گیرد و این در حالی بود كه پزشك معالج در یكی از مراكز دولتی به صورت تمام وقت مشغول به كار بود و اجازه جراحی در بیمارستان خصوصی را نداشت. با هماهنگی رئیس بیمارستان و بدون این‌كه بیمار از پشت پرده این عمل جراحی اطلاعی داشته باشد اتاق عمل آماده شد.

فرار جراح مرموز


در حالی كه پزشك جراح به صورت غیرقانونی در حال بریدن روده دختر جوان بود، ناگهان خبردار شد بازرس دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان در حال سركشی به بیمارستان است و وی از ترس، بیمار را رها كرده و جلوی چشمان حیرت‌زده خانواده پریناز و بازرس از اتاق عمل پا به فرار گذاشت تا این‌كه پس از 8 ساعت رئیس بیمارستان از راه رسید و شكم باز بیمار را بخیه زد.

تهدید پدر برای شهادت دروغ


وقتی پریناز با وضعی نامساعد در اتاق عمل به سر می‌برد و هیچ پزشكی بالای سرش نبود، متخصص بیهوشی به سراغ پدر بیمارش رفت و از وی خواست كه به بازرس نام پزشك دیگری را به عنوان پزشك جراح معرفی كند و تهدید كرد چنانچه این كار را نكند جان دخترش به خطر می‌افتد و هیچ پزشكی به بالین وی نمی‌رود اما با این حال بازرس دانشگاه كه خود شاهد فرار جراح از اتاق عمل بود، بدون شهادت‌های دروغین گزارش خود را تهیه كرد.

پیچ و خم‌های پر دردسر


پریناز به‌ دلیل نقص كامل عضو و مشكلات و دردسرهای فراوانی كه این جراحی اشتباه برایش به ‌همراه داشت، در شعبه 64 شورای حل اختلاف ارومیه دست به شكایت زد و پس از تكمیل كمیسیون پزشكی، شكایت او نتیجه‌ای جز محكومیت به پرداخت 5 درصد از دیه كامل به شرط امكان عمل جراحی روده شد و این در حالی است كه هیچ پزشكی حاضر به جراحی و درمان پریناز نیست و همه پزشكان معالج، این كار را غیرممكن دانسته‌اند.

پریناز گفت: پس از گذشت مدتی پرونده خود را به شعبه 9 دادسرای عمومی و انقلاب بردم و با دستور بازپرس پرونده، هیات بررسی انتظامی نظام پزشكی ارومیه موظف شد كه گزارش مركز پزشكی قانونی و گزارش اداره بازپرسی را تحت بررسی قرار دهند كه بر طبق نظر این هیات، هر دو پزشك مقصر شناخته شدند و قرار بر این شد كه با توجه به قصور انتظامی، برای هر یك از این پزشكان پرونده‌ای جداگانه تشكیل و رأی انتظامی صادر شود اما به‌ دلایل مرموزی مجازات این دو پزشك مسكوت مانده و به بهانه‌های دروغین مثل تأخیر در تنظیم صورتجلسه، به جریان نیفتاد.

اشك‌های دختر جوان


پریناز كه با یك اشتباه و سهل‌انگاری پزشكی دچار نقص عضو شده است و باید یك عمر را با عواقب این اشتباه پزشكی سپری كند، با چشمانی گریان گفت: این 5 درصد دیه هیچ دردی از من دوا نمی‌كند، كم شدن روز به‌روز وزنم و غم و غصه به هم خوردن نامزدی‌ام را از دل من نمی‌برد و حسرت مادر شدن تا آخر عمر بر دلم می‌ماند. پزشكان به من گفته‌اند نمی‌توانم مادر شوم و حتی نباید یك كودك كم وزن را هم در آغوش بگیرم. این دردها تا آخر عمر با من هستند و مخارج تهیه ‌دارو كه ماهانه به یك میلیون می‌رسد و پدری بازنشسته، كمر خانواده‌ام را خم كرده است و دائماً با تماس‌های تهدید‌آمیز از سوی این دو پزشك روبه‌رو هستیم، اما با این وجود حاضرم روی این 5 درصد دیه، 5درصد دیگر بگذارم و 10 درصد آن را بدهم تا سلامتی‌ام را به من بازگردانند و از مسئولان تقاضا‌ دارم با رسیدگی به این پرونده و ابطال پروانه پزشكی این پزشكان متقلب و سودجو، از تكرار این اتفاق ناگوار برای افراد دیگر جلوگیری كنند. زیرا برحسب قانون باید پروانه پزشكی آن‌ها باطل شود و همین امر هم باعث شده كه پرونده را در نظام پزشكی نگه ‌دارند و آن را به جریان نیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha