سلامت نیوز : معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در پنجمین جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور، 10هزار و 22 دانشجو شرکت کرده‌اند و 39هزار و 397 اثر انتخاب شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد حسین آیتی گفت: دکتر سید حسن هاشمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور که امروز در ارومیه برگزار می شود شرکت می کند.

وی افزود: پنجمین جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور به نسبت 4 دوره قبل از ویژگی های منحصر به فرد از جمله تعداد آثار قابل ملاحظه رسیده به دبیرخانه جشنواره و تعداد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره برخوردار است.

وی ادامه داد: در یک مقایسه بین اولین دوره برگزاری این جشنواره در اصفهان و پنجمین دوره در ارومیه باید گفت تعداد آثار رسیده به جشنواره اول و تعداد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره 1100 اثر و 4900 دانشجو بود که این تعداد در جشنواره پنجم به 10هزار و22 دانشجو و 39هزار و 397 اثر ارتقا یافته است.

آیتی بیان داشت: جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور هم اکنون به یک مطالبه جدی دانشجویان علوم پزشکی تبدیل شده و مهم ترین رویداد فرهنگی، هنری دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت افزود: تعداد آثار دریافت شده در دبیرخانه جشنواره پنجم 39هزار و397 اثر و تعداد ثبت شده 24هزار و 503 اثر بوده است.

آیتی خاطر نشان کرد: این جشنواره در 6 بخش مسابقه ای در رشته های معارف اسلامی، ادبی، هنری، پژوهشی، نشریات دانشجویی و فناوری اطلاعات برگزار شد.

وی افزود: هر کدام از این رشته ها به زمینه های مختلف تقسیم می شوند که در مجموع جشنواره پنجم در 64 رشته برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی در خصوص نحوه بررسی آثار توضیح داد: ابتدا تعداد 25هزار اثر که ثبت قطعی شده بودند در تمام 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور به رقابت پرداختند که از بین آنها 5 هزار اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

آیتی گفت: در این مرحله در ارومیه 40 داور معتبر کشوری و بین المللی آثار را داوری کردند و در نهایت 300 دانشجوی پزشکی به عنوان نفرات برتر معرفی و به اختتامیه جشنواره در ارومیه دعوت شدند.

وی تصریح کرد: در واقع این 300 دانشجو نخبگان فرهنگی و هنری دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: وزیر بهداشت در مدت اقامت خود در ارومیه علاوه بر شرکت در اختتامیه پنجمین جشنواره، جلسات جداگانه و صمیمی نیز با دانشجویان خواهد داشت تا دغدغه های دانشجویان در مورد مسایل کلی دانشگاه ها، فرهنگی،آموزشی و  رفاهی را بشنود.

وی ادامه داد: ما نیز از این فرصت بهره می بریم و اجلاس معاونان دانشجویی، فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را همانند جشنواره سال گذشته، در حاشیه اختتامیه جشنواره پنجم با حضور وزیر بهداشت برگزار می کنیم.

آیتی بیان کرد: همچنین جلسه ای با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی و اعضای شورای هماهنگی تشکل های علوم پزشکی کشور و اعضای شورای مرکزی کانون های قرآن و عترت دانشگاه ها در حضور وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

به گفته معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت نمایشگاه آثار برتر جشنواره نیز در حاشیه اختتامیه جشنواره دایر خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha