دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 81182

سلامت نیوز : یک روانپزشک گفت: این باور که درمان افسردگی با داروهای خواب‌آور همراه است و زندگی روزمره را مختل می‌کند مربوط به زمان‌ گذشته است و اکنون داروهای جدید جایگزین آن شده است.

دکتر مجید صادقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: نوع برخورد با افسردگی درون‌زاد و واکنشی متفاوت است چرا که علت بروز تفاوت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در افسردگی از نوع برون‌زاد که به دلیل شرایط نامناسب زندگی و احساس ناکامی در فرد پدید می‌آید، لزومی به درمان دارویی احساس نمی‌شود و با برطرف شدن شرایط نامناسب فرد بهبود پیدا می‌کند.

این روانپزشک در نوع درون‌زاد بیماری افسردگی، درمان پزشکی را توصیه کرد و افزود: این نوع افسردگی با افزایش سطح غلظت هورمون‌های سرتونین در مغز همراه است و به درمان دارویی، بستری در بیمارستان و استفاده از شوک الکترونیکی بنا به تجویز پزشک نیاز است.

وی نسبت به باور عمومی اشتباه در سطح جامعه نسبت به داروهای درمانی بیماری‌های روانی انتقاد کرد و گفت: برای از بین رفتن این باور باید فرهنگ‌سازی شود و به مردم آگاهی داد چرا که بسیاری از داروها دیگر عوارض خواب‌آلودگی و رخوت ندارند و اگر بیمار مشکل کم خوابی نداشته باشد هیچ پزشکی داروی خواب‌آور برای او تجویز نمی‌کند.

صادقی افزود: خواب‌آلودگی از عوارض داروهایی است که پیش از این استفاده می‌شد اما اکنون داروهای جدیدی از گروه SSRI وارد بازار شده که این اثر در آن به حداقل رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha