سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی فرسوده روستایی را از اولویتهای اصلی این وزارت اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر دوشنبه در جریان بازدید از قدیمی ترین مرکز بهداشت آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران، افزود: بازسازی مراكز بهداشتی فرسوده به عنوان یكی از مهمترین برنامه‌های كاری وزارت بهداشت خواهد بود.

وی از برنامه ریزی برای توسعه فضاهای فیزیکی مبتنی بر سطح بندی خدمات و استانداردهای مصوب خبر داد و اعلام کرد: همچنین در این راستا بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی فضاهای فیزیکی فرسوده و بهره‌برداری و نگهداری بهینه از فضاهای موجود ضروری است.

وی از تدوین استانداردسازی فرآیندها و اجرای استانداردهای ساختار و فضای فیزیکی تمامی مراکز ارایه‌دهنده خدمات سلامت خبر داد و ادامه داد: مدیریت و نگهداری و استفاده درست از تجهیزات پزشکی نیز جز برنامه های اصلی این وزارت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این راستا از برنامه ریزی برای تکمیل پوشش شبکه بهداشت استان خبر داد و گفت: هم اکنون در این راستا بالغ بر یک هزار خانه بهداشت روستایی، 117 مرکز بهداشت و درمان روستایی و 89 مرکز بهداشت شهری در سطح استان فعال هستند.

رسول انتظار مهدی در خصوص وضعیت تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان نیز اظهار داشت: این مراکز نیاز به خرید تجهیزات تخصصی و گران قیمت ندارند ولی با توجه به فرسودگی ساختمان و تجهیزات برخی مراکز، نیازمند اختصاص اعتبار لازم برای بازسازی و نوسازی این مراکز هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با حضور در مركز بهداشتی درمانی دیزج واقع در 45 كیلومتری جاده ارومیه - مهاباد از این مركز بازدید كرد، 8 خانه بهداشت رشكان، داش‌آغ، اسلام‌آباد، زیوه، دربند، باستان، نازی و دیزج تحت پوشش این مركز بهداشتی درمانی هستند.

این مركز بهداشتی درمانی 24 روستای منطقه و 85 هزار جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد که به گفته بهروزفر رئیس این مركز ماهانه 800 تا دو هزار نفر از جمعیت منطقه از خدمات بهداشتی درمانی این مركز بهره مند می‌شوند.

مركز بهداشتی درمانی دیزج در سال 1344 ساخته شده و یكی از فرسوده‌ترین مراكز بهداشتی آذربایجان غربی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha