سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 81241
سلامت نیوز : متخصصان اعلام می کنند ابتلا به دیابت از جمله فاکتورهایی است که خطر بروز سرطان را تشدید می‌کند و افراد مبتلا به دیابت در مقایسه با کسانی که به دیابت مبتلا نیستند، بیشتر در معرض خطر سرطان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی ؛ زنان یائسه مبتلا به دیابت در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به سرطان ریه قرار دارند. بخصوص در کسانی که برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می کنند شانس ابتلا به این سرطان بالاتر است.

در این مطالعه محققان به مدت یازده سال به بررسی 145765 زن یائسه (50 تا 79 ساله ) که 8154 نفر از آنها به دیابت مبتلا بودند پرداختند. در بین این افراد تعداد 2257 مورد سرطان ریه درطول مطالعه تشخیص داده شد.در این مطالعه از روش مصاحبه با افراد و پرسشنامه شفاهی برای جمع آوری اطلاعات و پیگیری بیماران استفاده شد.

با بررسی نتایج به دست آمده مشخص گردید زنان یائسه مبتلا به دیابت که تحت درمان با انسولین هستند 71 درصد بیشتر به سرطان ریه مبتلا می شوند. همچنین در طول مطالعه هیچ ارتباطی بین خطر ابتلا به سرطان ریه و مدت ابتلا به دیابت یا دیابت درمان نشده مشاهده نشد.

نکته عملی: دراین تحقیق آینده نگر مشخص گردید که در زنان یائسه و زنان دیابتی تحت درمان به خصوص کسانی که تحت درمان با انسولین هستند٬ خطر ابتلا به سرطان ریه زیاد است و خطر ابتلا به سرطان ریه با مدت زمان ابتلا به دیابت تغییری نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha