سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری رویش در مجتمع دارویی و درمانی هلال‌احمر خاطر نشان کرد: برطبق آمار 15 درصد زوجین جامعه یعنی چیزی حدود 3 میلیون زوج نابارورند و برخی پژوهشگران ناباروری را بحران ناباروری نهادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر بنا به وظیفه ذاتی خود برای کاهش آلام بشری و کمک به تأمین سلامت انسان‌ها با امضاء تفاهم‌نامه‌ای از سال 1390 با پژوهشگاه رویان در بحث ناباروری هم وارد شد.

فقیه افزود: ناباروری یک بیماری جسمی نیست بلکه تبعات روحی، روانی را برای زوجین نابارور و در نهایت اجتماع ایجاد می‌کند و از 5 عامل اصلی طلاق به شمار می‌آید.

وی در خصوص مرکز درمان ناباروری رویش که زیر مجموعه هلال‌احمر افتتاح شد گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومان در مجتمع دارویی و درمانی هلال‌امر افتتاح شده و از متخصصان و پشتوانه علمی پژوهشگاه رویان بهره برده‌ایم. چرا که کشور ما در درمان ناباروری حرف اول را در بین کشور‌ها می‌زند و می‌توانیم علاوه بر ارائه خدمات درمانی به جامعه از کشورهای همسایه و خارجی نیز برای درمان توریسم جذب کنیم.

فقیه در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان‌های بیمه‌گر خواست تا ناباروری را که جزو دغدغه برخی زوجین نابارور است تحت پوشش قرار داده تا افراد هزینه کمتری را برای درمان خود بپردازند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: وظیفه ما این است که در کنار وزارت بهداشت به درمان اضطراری مردم کمک کرده و این روزها در حوزه پیشگیری هم قدم‌هایی برداشته‌ایم و امیدواریم به زودی سازمان سلامت جمعیت هلال‌احمر شکل بگیرد تا در عرصه سلامت خدمات مؤثرتری را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا در تمام مناطق و استان‌ها جمعیت هلال‌احمر مرکز درمانی ایجاد کرده است افزود: افتتاح بیمارستان توانبخشی نورافشان در شمال تهران و بیمارستان در حال ساخت چشم پزشکی در مجتمع دارویی و درمانی هلال اهمیت به حوزه درمان را در این جمعیت دو چندان می‌کند چرا که ما به عنوان دستگاه معین دولت هر جا که احساس نیاز کنیم برای رفع مشکل وارد می‌شویم.

فقیه در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود قرار است به عنوان یکی از مسئولان به سازمان بهزیستی بروید گفت: من هیچ صحبت یا مصاحبه یا ابراز علاقه‌ای برای حضور در هیچ جایی نکرده‌ام.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد تدوین برنامه سه ساله برای مراکز درمانی خارج از کشور گفت: بنا داریم تا مراکز درمانی خارج از کشور را توسعه داده و اکنون در حال ساخت یک ساختمان 5 طبقه به عنوان مرکز درمانی در کشور غنا هستیم.

فقیه همچنین در مورد برنامه‌های عمرانی جمعیت هلال‌احمر در آینده نزدیک گفت: به زودی 6 اردوگاه مربوط به جوانان در استان‌های کشور افتتاح خواهد شد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد همچنین روز شنبه 36 پایگاه امداد جاده‌ای، 12 انبار تجهیزات، 100 دستگاه آمبولانس، 50 خودروی نجات، لیفتراک و ست‌های زنده‌یاب به مراکز امداد و نجات سراسر کشور تحویل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha