سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 81264

سلامت نیوز : یک فوق تخصص غدد و متابولیسم، کاهش کیفیت زندگی و سطح سلامتی جامعه را به گسترش چاقی نسبت داد و گفت: برای کاهش این اثرات، پیشگیری بهترین راه مهار است.

دکتر ساسان شرقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: چاقی معضلی در همه کشورهای جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه بوده و به شدت رو به افزایش است. دلیل آن نیز کاهش فعالیت‌های بدنی به دنبال ماشینی شدن سبک زندگی و افزایش میزان استفاده از غذاها و میان وعده‌های ناسالم و پرکالری است.

وی ادامه داد: افزایش چاقی باعث گسترش شدید دیابت و پیامدهای این بیماری بر چشم، کلیه، قلب و ... می‌شود. همچنین بالا رفتن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که مستقیما با چاقی در ارتباط هستند.

این فوق تخصص غدد گسترش چاقی و بیماری‌های پس از آن را در کیفیت زندگی موثر دانست و افزود: با کاهش کیفیت زندگی افراد در سنین میانسالی و کهنسالی طول عمر به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد بنابراین باید به کاهش میزان چاقی در جامعه کمک کنیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که از چاقی افراد جلوگیری نکنیم در مهار دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز موفق نخواهیم بود.

شرقی اصلاح شیوه زندگی را موثرترین راه برای کاهش چاقی عنوان و اظهار کرد: راه‌های دارویی و جراحی نیز تاثیر زیادی در لاغری دارد ولی میزان موفقیت آن به اندازه سبک زندگی صحیح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha