در حال حاضر با توجه به مشکلات و معضلات زیست محیطی که در کشور داریم باید گفت که وضعیت محیط زیست نگران کننده است و باید برای آن چاره ای اندیشید تا راهی برای اصلاح وضعیت موجود پیدا شود.

وضعیت محیط زیست کشور نگران‌کننده است/ طرح کاهش آلودگی هوا در دستور کار مجلس
سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت محیط زیست کشور مناسب نبوده و نگران‌ کننده است، گفت: در این راستا باید تحولی اساسی در برنامه های محیط زیست ایجاد شود.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مشکلات و معضلات زیست محیطی که در کشور داریم باید گفت که وضعیت محیط زیست نگران کننده است و باید برای آن چاره ای اندیشید تا راهی برای اصلاح وضعیت موجود پیدا شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلاتی که محیط زیست با آن روبرو است، بحث آلودگی هوا است، خاطرنشان کرد: طرحی در مجلس تهیه شده است تا در مقابل آلودگی هوا و برای کاهش آن اقدام کنیم که این طرح هم اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد و در آن به موضوعاتی همچون حمل و نقل عمومی، ‌سوخت و فضای سبز و صنایع آلاینده اشاره شده است.
وضعیت حمل و نقل عمومی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد
وی درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی در کشور به ویژه کلانشهرهای بزرگ از جمله تهران تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، بنابراین طبق قانون موجود باید بستری برای استفاده از حمل و نقل عمومی صورت گیرد تا 75 درصد جابجایی ها با حمل و نقل عمومی و 25 درصد با وسایل نقلیه شخصی صورت گیرد که در حال حاضر اینگونه نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به سوخت خودروها اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین عوامل آلودگی هوا موضوع سوخت استاندارد است که به تازگی در سال جاری توزیع سوخت با استاندارد یورو4 در بخش هایی آغاز شده است اما طبق طرحی که در دستور کار مجلس قرار دارد باید تا پایان امسال طبق این طرح 50 درصد سوخت ها با این استاندارد توزیع شود و تا پایان سال 94 تمام سوخت ها با استاندارد یورو 5 باشد.
رئیس سازمان محیط زیست هرچه سریعتر مشخص شود
پیرموذن در پایان با اشاره به انتصاب ریاست سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: فردی باید سکان این سازمان را بر عهده بگیرد که دغدغه محیط زیست داشته باشد و علاوه بر این باید از دانش کافی و توان اجرای برنامه های زیست محیطی هم برخوردار باشد ضمن اینکه رئیس سازمان نیز باید هر چه سریعتر مشخص شود و مجلس نیز برای همکاری با رئیس جدید سازمان محیط زیست اعلام آمادگی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha