پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۵
کد خبر: 81378

همه ما خوب می دانیم پس از تولد فرزندان، زندگی شکل تازه ای به خود می گیرد. پدر و مادر هر دو باید روش های سابق زندگی را تغییر دهند و شاید به همین دلیل است بسیاری از زوج ها جوان تمایلی به بچه دار شدن ندارند.

6 بُعد جدید زندگی پس از بچه‌دار شدن
سلامت نیوز : کودکان موجودات بسیار شیرین و دوست داشتنی هستند. همه ما خوب می دانیم پس از تولد فرزندان، زندگی شکل تازه ای به خود می گیرد. پدر و مادر هر دو باید روش های سابق زندگی را تغییر دهند و شاید به همین دلیل است بسیاری از زوج ها جوان تمایلی به بچه دار شدن ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ آنها همین شرایط کنونی را دوست دارند و نمی خواهند به این زودی از آزادی تصمیم گیری و راحتی تفریح و مسافرت خود دست بکشند. البته کودک هم شیرینی های خود را دارد اما علاوه بر تربیت خود کودک، مسایلی در مورد والدین هست که حتما باید بدانید. ما برخی از آنها را به اختصار در ادامه نوشته ایم.

1. برنامه خواب شما همچون گذشته نیست

با به دنیا آمدن نوزاد، همه سیستم خواب و استراحت شما به هم می ریزد و تا چندین ماه فقط می توانید حسرت یک خواب راحت و عمیق را داشته باشید. نوزادی که همیشه خدا می خوابد درست زمانی که شما به استراحت نیاز دارید، شیر می خواهد، جایش را کثیف کرده است یا مشکلی دارد و با گریه هایش خواب را از چشمان شما و همسرتان می گیرد.

2. «چقدر امروز خوب به نظر می رسی» یکی از ضروری ترین دروغ های مصلحتی است که پس از تولد کودک باید به مادر بگویید

خانم ها، تا مدتی پس از زایمان چاق می شوند و شکل و ظاهر آنها همانی نیست که پیش از بارداری بود. این مساله می تواند موجب افسردگی و ناراحتی آنها بشود زیرا تصور می کنند دیگر زیبا و جذاب نیستند. زیر چشمان آنها در اثر بی خوابی گود می افتد و پوستشان آن شفافیت لازم را ندارد. در این مرحله این وظیفه مرد است که به همسر خود آرامش ببخشد. هر روز زیبایی اش را به او یادآوری کنید. البته باید به زمان و موقعیت بیان این جملات نیز توجه داشته باشید. شاید همسرتان  در جواب به شما بگوید که: «تو فقط داری دروغ می گی تا به من امید بدی». اینها نشانه های ناراحتی مادر هستند و شاید بتوانید با روش هایی همچون خریدن گل یا کادوها ریز و ارزان اما زیبا، دلش را به دست بیاورید و صداقت خود را به او نشان دهید.

3. هیچ گاه صبح زود از خواب بیدار نمی شدید؟ پس از بچه دار شدن کله سحر باید بیدار باشید

انسان های زیادی دور و اطراف خود می بینیم که زندگی شبانه را بیشتر از روز و مشقات آن دوست دارند. اینها افرادی هستند که بیشتر شب ها تا صبح در کنار دوستان یا در خانه با فیلم، موسیقی یا اینترنت خود را مشغول می کنند. این شاید در حالت عادی مشکلی ایجاد نکند. اما هنگامی که تصمیم به بچه دار شدن گرفتند، این عادت می شود بزرگ ترین بلای جان آنها. با داشتن بچه، خوابیدن تا ظهر را باید فراموش کنید.

4. بهترین رویداد چیزی است که نمی دانید منتظر آن هستید

کودکان لحظه های بسیار شیرینی را به پدر و مادر خود هدیه می کنند. روزی که نوزاد متولد می شود برای هر دو پدر و مادر بسیار شیرین و غیر قابل فراموشی است. لحظه هایی پر از اشک شادی و شکرگزاری. اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود، وقتی کودک نخستین قدم های خود را بر می دارد، یا نخستین جملات خود را به زبان می آورد یا برای نخستین بار به مدرسه می رود، همه رویدادهایی هستند که پیش رو دارید و بهترین و شادترین لحظه ها را به شما می دهند. وقتی بچه ها بزرگ می شوند و می توانند خودشان قاشق به دست بگیرند و مثل انسان بزرگ غذا بخورند. یا عقلشان برسد که چه لباس هایی را چگونه به تن کنند و ... همه لحظه های فوق العاده ای در زندگی هستند که فقط پدر و مادرها می توانند لذت آنها را تجربه کنند.

5. کودکان می توانند همه کارهای شما را برایتان انجام دهند

مثلا تصور کنید که آب خنک می خواهید اما حوصله از جا بلند شدن ندارید، کودک خود را بفرستید تا از یخچال آب بیاورد. دستمال کاغذی در انباری و طبقه پایین است، او را بفرستید.

6. شما باید همیشه حاضر باشید و لزومی ندارد بهترین باشید

فرزندان به توجه و نظارت والدین خود نیاز دارد. شاید برخی از کارها یا عقاید شما برای نوجوانتان جالب نباشد و اعصاب او را به هم بریزد اما خیلی ناراحت نباشید. لازم نیست شما بهترین باشید و همه آنچه آنها می خواهند را داشته باشید. همین که در کنار آنها هستید، کافی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha