وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اعتباربخشی دفترچه‌های تامین اجتماعی یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور است اظهار داشت: اعتباربخشی دفترچه‌های تامین اجتماعی بحث فرادستگاهی است که کل دولت را درگیر می‌کند.

برآورد بدهی ۵۰هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/دفترچه‌ تامین اجتماعی معتبرتر می‌شود
سلامت نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اعتباربخشی دفترچه‌های تامین اجتماعی یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور است اظهار داشت: اعتباربخشی دفترچه‌های تامین اجتماعی بحث فرادستگاهی است که کل دولت را درگیر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم معارفه سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که بعدازظهر دیروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با تاکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی را برای اعتباربخشی دفترچه‌های تامین اجتماعی در نظر داریم اظهار داشت: شاید در بحث هدفمندی به سمتی پیش برویم که این موضوع همسو با بیمه شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کارها را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال خواهیم کرد ادامه داد: منظم کردن رابطه بیمار با پزشک و بیمار با بیمارستان را در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اعتباربخشی دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی یکی از وعده‌های ما در برنامه‌های صد روزه است افزود: تاکید دولت و رئیس جمهور بر این موضوع است.

ربیعی در پاسخ به این سوال که تائید می کنید، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 60 هزار میلیارد تومان است؟ افزود: ارزش واگذاری‌های تامین اجتماعی باید به صورت واقعی مشخص شود در حال حاضر نمی‌توانم رقم دقیقی را بیان کنم.

وی ادامه داد: باید بررسی‌های دقیقی درباره واگذاری های دولت به سازمان تامین اجتماعی انجام شود تا مشخص شود این میزان واقعی بوده یا اسمی قضاوت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اولویت‌های وی در امر اشتغال چیست، پاسخ داد: آن دسته از بنگاه‌هایی‌که درحال حاضر تولید ندارند و ورشکست شده‌اند باید راه‌اندازی شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بنگاه‌هایی که برای تولید نیازمند هزینه اندک هستند را در دستور کار داریم ادامه داد: تاکید روحانی این است تا از فضای موجود در کشور برای رفع موانع اشتغال استفاده شود.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای کوتاه‌مدت برای بهبود وضع تولید گفت:طی دو هفته آینده راه حل های کوتاه‌مدتی را برای بهبود وضعیت تولید در کمیسیون اقتصادی دولت ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: دولت مصمم است در گام اول افزایش ظرفیت صنایع را دنبال کند و سپس به احیای صنایعی بپردازد که با تزریق منابع کم به راه می‌افتند.

ربیعی  یکی از برنامه‌های مهم دولت را تکیه بر جامعه، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جامعه و نقدینگی دست مردم دانست و بیان کرد: در شرایطی که رشد منفی اقتصادی وجود دارد شغل جدیدی ایجاد نمی‌شود.در چنین شرایطی امید به درآمد ناشی از نفت برای شغل جدید بسیار کم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به این پرسش که میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به عنوان بنگاه متعلق به کارگران چقدر است؟ گفت: نمی‌توان گفت ارزش واگذاری‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته چقدر است، بلکه باید ارزش‌گذاری واقعی صورت گیرد و مشخص شود که آیا این واگذاری‌ها اسمی بوده و یا واقعی بوده است.

وی پیش‌بینی کرد که دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در حدود 50 هزار میلیارد تومان باشد و ادامه داد: وزارت کار در تلاش است به عنوان نماینده منافع کارگران این بدهی را از دولت برای سازمان بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha