سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی، درد در پشت گردن و ناحیه بین دو کتف را از مهمترین علائم اسپاسم عضله گردن دانست و افزود: افرادی که در ساعات روز مدت زیادی در یک حالت خاص قرار می‌گیرند مثل نشستن طولانی پشت میز کامپیوتر بیشتر به گردن درد مبتلا می شوند.

دکتر سید محمد جواد مرتضوی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه اسپاسم عضلات انقباضات غیرارادی عضلات بدن است، اظهار داشت: گرفتگی و اسپاسم عضله عمدتاً در نواحی گردن و بین دو کتف رخ می‌دهد که به علت استفاده بیش از حد از عضله‌ای خاص، خونرسانی سبب تجمع مواد اضافی در عضله شده و این مواد سبب اسپاسم عضله می‌شوند.

وی درد در پشت گردن و ناحیه بین دو کتف را از مهمترین علائم اسپاسم عضله گردن دانست و افزود: افرادی که در ساعات روز مدت زیادی گردن در یک حالت خاص قرار می گیرد ( مثل نشستن طولانی پشت میز کامپیوتر) بیشتر به گردن درد مبتلا می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ورزش های تقویت کننده قدرت عضلانی در درمان این گرفتگی موثر است، گفت: ماساژ، اعمال کشش روی عضله دچار اسپاسم و همچنین استفاده از بالشت مناسب موجب کاهش فشار به گردن می‌شود.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه انجام ورزش‌های کششی تأثیر بسزایی در پیشگیری از اسپاسم عضله دارد، بیان کرد: بهتر است افراد روزی سه مرتبه و هر نوبت 10 حرکت گوش خود را به شانه‌ها بچسبانند، این دستورالعمل تا حد زیادی از اسپاسم عضله گردن پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha