سلامت نیوز : مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران به اعلام آمار پنج ماهه اهدای خون در کشور پرداخت و از مردم خواست همانند گذشته انتقال خون را در تامین خون سالم برای بیماران نیازمند یاری کنند.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه طی پنج ماهه نخست سال 92، ایرانیان در سراسر کشور 853 هزار و 776 واحد خون اهدا کردند افزود: به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، مازندران و گیلان بیشترین میزان رشد در اهدا را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

وی افزود: هموطنان تهرانی نیز طی پنج ماهه نخست امسال 151 هزار و 675 واحد خون اهدا کردند که این میزان، 17.7 درصد از کل خون‌های اهدایی کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پس از استان تهران، فارس با هفت درصد و مازندران با 6.8 درصد بیشترین میزان خون‌ مورد نیاز کشور را تامین کرده‌اند.

حاجی بیگی اضافه کرد: در مردادماه نیز تهرانی‌ها 28 هزار و 90 واحد خون اهدا کردند که آنها را در صدر آمار اهدای خون در این ماه گرم از سال قرار داد. پس از تهران، استان‌های مازندران و خراسان رضوی قرار دارند و سه استان خراسان جنوبی با 29 درصد، ایلام با 24 درصد و هرمزگان با 16 درصد رشد در اهدای خون در مردادماه، از سایر استان‌ها پیشی گرفته‌اند.

وی به آغاز دور جدید سفرهای تابستانی در شهریورماه و قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از مردم درخواست می‌کنیم انتقال خون را مثل همیشه در تامین خون سالم یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha