معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری و عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری سال ‌هاست که مطرح می شود اما کسی به این موضوع توجهی نمی کند که در نهایت این بی توجهی سلامت مردم به خطر می افتد.

سلامت نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری و عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری سال ‌هاست که مطرح می شود اما کسی به این موضوع توجهی نمی کند که در نهایت این بی توجهی سلامت مردم به خطر می افتد.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه منافع پرستاران در واقع منافع مردم به شمار می رود، اظهار داشت: منافع پرستاران به صورت مستقیم به مردم مربوط می شود و در واقع تامین این منافع خواسته مردم است چرا که تامین سلامت مردم مهم ترین اولویت در بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می شود.

دبیر کل خانه پرستار با تأکید بر اینکه پرستاران مهم ترین ابزار سلامت در کشور هستند، خاطرنشان کرد: این پرستاران هستند که در خط اول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند. خدمات پرستاری در سه سطح ارائه می شود و این افراد می توانند بیشترین خدمات را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نسبت به خواسته های پرستاران غفلت و کم ‌توجهی شده، افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری سال ‌هاست که مطرح می شود اما کسی به این موضوع توجهی نمی کند که در نهایت این بی توجهی سلامت مردم به خطر می افتد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری درخصوص موضوع کمبود کادر پرستار در بیمارستان ها تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان ها، مردم نیز با کمبود نیروهای پرستار آسیب می‌بینند. در حال حاضر کمبود نیروی پرستار در بیمارستان های کشور وجود دارد که این موضوع به ضرر بیمارستان ها، بیماران و حتی خود پرستاران است.

شریفی مقدم در ادامه با بیان اینکه وعده های بی اثر مسئولان و تکرار آن ها باعث بی اعتمادی جامعه پرستاری شده است، خاطرنشان کرد: کمبود پرستار باعث افت کیفیت خدمات و امکان بروز خطا در بیمارستان ها می شود. از طرفی مردم از این موضوع ناراضی هستند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اولویت سیاستگذاران در حوزه سلامت باید موضوعات پرستاران و تامین نیروی پرستار باشد، گفت: حل مشکلات پرستاران بسیار مساله مهمی است و انتظار داریم که این مساله در اولویت مهم وزیر بهداشت قرار گیرد البته رسیدگی به این موضوع همواره در حد شعار مطرح شده اما متاسفانه تا کنون اقدام مطلوبی صورت نگرفته است ضمن اینکه وزیر جدید بهداشت نیز تا کنون موضع خاصی در مورد پرستاران نگرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری در پایان با تأکید بر اینکه باید در راستای سیستم پزشکی پرستاری نیز توسعه پیدا کند، تصریح کرد: متاسفانه اینگونه نشده است و تنها نیاز به نیروی پرستار 20 برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha