جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
سلامت نیوز: حتما از دیدن مناظر طبیعی، رنگ‌ها و حالت‌ها لذت می‌برید. از این عضو بدن برای انجام همه کارهایمان استفاده می‌کنیم و بدون آن قطعا دچار مشکل‌های عدیده‌ای می‌شویم. مطلب زیر اطلاعاتی در مورد چشم‌هایتان به شما می‌دهد تا بهتر و علمی‌تر از این عضو بدن?تان مراقبت کنید...

تست Q


چه کار باید بکنید؟ با دستی که راحت هستید -چپ یا راست فرقی ندارد- روی پیشانی‌تان یک Q بکشید.


تشریح : این تست به شما می‌گوید که شخصیت خودمحور دارید یا دیگر محور. در توضیح کلی هم نمی‌توان گفت کدام یک از این شخصیت‌ها نسبت به دیگری ارجحیت دارد یا ندارد فقط لازم است بدانید این 2 تیپ شخصیتی دنیا را جور دیگری می‌بینند؛ کاملا متفاوت از یکدیگر! این 2 تیپ متفاوت این حرف را به 2 صورت طراحی می‌کنند؛ یکی به سمت راست و دیگری به سمت چپ؛ مثل تصویری که می‌بینید.

خودمحورها Q را طوری می‌کشند که فردی که بیرون قرار گرفته این حرف را برعکس می‌بیند. آنها کارها را شبیه خودشان و بیشتر با توجه به ارزش‌هایی که خودشان دارند انجام می‌دهند تا با در نظر گرفتن نیازها و ارزش‌هایی که دیگران قائلند. آنها با دیگران روراست هستند و تصورشان این است دیگران هم با آنها صادق‌اند و به این دلیل دروغگوهای خوبی نیستند اما کارآگاه‌های خوبی برای کشف دروغ در دیگران هستند.دیگر محور‌ها Qرا طوری می‌کشند که فردی که در مقابل شان است آن را به‌طور صحیح ببیند. آنها مدام در فکر این هستند که دیگران از آنها چه تلقی‌ای دارند. دوست دارند در مرکز توجه باشند. قابلیت تطبیق با شرایط جدید را دارند و افراد ماهری در تحت‌تاثیر قرار دادن دیگران هستند. خوب دروغ می‌گویند اما کارآگاه خوبی برای کشف دروغ دیگران نیستند.

تست انگشت


چه کار باید بکنید؟ دست راستتان را بالا بیاورید. انگشتانتان را باز کنید –مثل تصویر مقابل- و اندازه انگشت اشاره و انگشت حلقه را با هم مقایسه کنید.


تشریح : همه جنسیت خودشان را می‌دانند اما جنسیت مغزشان را چی؟ بله، خیلی‌ها نمی‌دانند مغز آنها جنسیت زنانه دارد یا مردانه. هورمون تستوسترون در بدن همه ما ترشح می‌شود اما در بدن مردان حدود 20 برابر بیشتر ترشح می‌شود. تستوسترون متولد بسیاری از رفتار‌های مردانه از جمله خشونت؛ ذله شدن وقتی که راهی را پیدا نمی‌کنیم، است. این هورمون در بدن بازیگرها و ورزشکاران که هیجان بیشتری برای کارشان لازم دارند بیشتر از پرستاران و افرادی که کار مذهبی دارند، ترشح می‌شود.

دانشمندان باور دارند میزان تستوسترونی که در زمان جنینی در بدن ما ترشح شده بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد و این را از اندازه انگشتان اشاره و حلقه می‌توان فهمید. ترشح بیشتر تستوسترون در دوران جنین باعث می‌شود انگشت حلقه از انگشت اشاره بلندتر شود.

البته در خانم‌ها این 2 انگشت تقریبا هم اندازه هستند چرا که میزان ترشح تستوسترون در آنها کمتر بوده است اما اگر انگشت حلقه خانمی ‌بلندتر باشد، رفتار مردانه هم در او بیشتر است و اگر در مردی این انگشت هم اندازه انگشت اشاره و حتی کوتاه‌تر باشد رفتار مردانه در او کمتر است.


تست شست


چه باید بکنید؟ دست‌هایتان را در هم حلقه کنید و ببنید کدام شستتان روی شست دیگر قرار داده‌اید.

تشریح: مغز ما از 2 نیمکره راست و چپ تشکیل شده و همه ما باید از هر 2 نیمکره استفاده کنیم و می‌کنیم اما افرادی که بیشتر از نیمکره راستشان استفاده می‌کنند به راست مغزها و کسانی که از نیمکره چپشان استفاده می‌کنند به چپ‌مغزها معروف‌اند. راست مغزها بیشتر احساسی هستند؛ ذهن تصویری بیشتری دارند و خلاق‌تر هم هستند. چپ‌مغزها بیشتر منطقی؛ اهل برنامه‌ریزی و اهل حرف زدن هستند. می‌توانید برای اینکه تصویر بهتری از این 2 تیپ پیدا کنید یک حسابدار و یک نقاش را در ذهنتان متصور شوید. افرادی که شست راستشان را روی شست چپ گذاشته‌اند بیشتر از نیمکره چپ مغزشان استفاده می‌کنند و افرادی که شست چپ را روی شست راست گذاشته‌اند از نیمکره راست بیشتر استفاده می‌کنند.
منبع: هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha